Pomimo dużej popularności diety wegetariańskiej, wciąż powielane jest wiele mitów na jej temat. Często można spotkać się z teorią, że osoby rezygnujące ze spożywania mięsa są narażone na różnego rodzaju niedobory i schorzenia. Sprawdzamy, jak w rzeczywistości dieta wegetariańska wpływa na organizm.

1. Posiłki wegetariańskie nie dostarczają białka

Dietetyczne posiłki w wersji wegetariańskiej mogą zaspokoić zapotrzebowanie na białko w takim samym stopniu jak potrawy zawierające mięso. Aby uniknąć zbyt małej podaży białka, podczas przygotowywania dietetycznych posiłków wegetariańskich wystarczy wziąć pod uwagę produkty takie jak nasiona roślin strączkowych, tofu, pestki, czy orzechy.

2. Wegetarianie są narażeni na anemię

Jedną z najczęstszych przyczyn anemii jest niedobór żelaza. Mięso jest niewątpliwie jego najlepszym źródłem, jednak wegetarianie mają do wyboru wiele składników roślinnych bogatych w ten pierwiastek. Zaliczają się do nich między innymi ciecierzyca, fasola, orzechy i buraki. W dietetycznych posiłkach warto połączyć je z produktami zawierającymi dużą ilość witaminy C, która pozwala lepiej przyswajać żelazo z produktów roślinnych.

3. Rezygnacja z nabiału powoduje niedobór wapnia

Wykluczenie mięsa i nabiału z jadłospisu nie musi prowadzić do niedoborów substancji niezbędnych do zachowania zdrowia, w tym wapnia. Zróżnicowane posiłki dietetyczne w wersji wegetariańskiej, ze względu na dużą ilość warzyw i owoców, dostarczają organizmowi niezbędne witaminy i minerały. Produkty zawierające dużą ilość wapnia to między innymi brokuły, jarmuż czy suszone morele.

4. Wegetarianizm nieodpowiedni dla sportowców

Osoby aktywne fizycznie nie muszą martwić się o niekorzystny wpływ wegetarianizmu na organizm. Odpowiednio zbilansowane posiłki dietetyczne, które nie zawierają mięsa, dostarczają dużą liczbę antyoksydantów, a także składników mineralnych, które poprawiają funkcjonowanie i wspierają regenerację mięśni.

5. Przygotowanie dań wegetariańskich wymaga więcej czasu

Może wydawać się, że dietetyczne posiłki w wersji wegetariańskiej wiążą się z długim czasem przygotowywania. Co prawda, niektóre rośliny strączkowe rzeczywiście mogą wymagać wielogodzinnego namoczenia, jednak nie zapominajmy, że przygotowanie mięsa (na przykład marynowanie), również jest czasochłonne. Korzystając z różnych źródeł, można znaleźć wiele przepisów na dania bezmięsne, od prostych i szybkich, aż po wymagające większych umiejętności kulinarnych.

Osoby, które zrezygnowały z mięsa mogą również zamówić dietę wegetariańską w firmie cateringu dietetycznego. Zamówiona w ten sposób dieta jest skomponowana tak, aby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników.

5 najpopularniejszych mitów na temat diety wegetariańskiej
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here