Pojawienie i spopularyzowanie się Facebooka zmieniło o 180 stopni sposób komunikacji firm z klientami. Przedsiębiorcy zyskali właściwie darmowy kanał bezpośredniego komunikowania się ze swoimi głównymi grupami docelowymi, a także możliwość poszerzania swoich zasięgów przez wykupienie dodatkowo płatnej usługi reklamowej. Czy warto dziś prowadzić fanpage samodzielnie? A może lepiej poprosić o pomoc profesjonalną agencję marketingową?

Fanpage na Facebooku to dziś absolutny niezbędnik przedsiębiorcy

W zaledwie kilka lat fanpage na Facebooku stał się jedną z głównych metod prezentowania firmowej oferty – w wielu przypadkach zaczął wręcz zastępować oficjalną stronę internetową przedsiębiorstwa. Fanpage na FB ma całą masę zalet, wśród których warto wymienić chociażby:

  • bezpłatność rozwiązania – prowadzenie fanpage samo w sobie jest darmowe – przedsiębiorca nie musi opłacać hostingu, domeny ani pozycjonowania. Autorytet Facebooka dla algorytmów wyszukiwarki Google jest na tyle wysoki, że fanpage bardzo dobrze indeksuje się w wynikach organicznych. Oczywiście można stymulować efekty poprzez działania SEO, ale warto zauważyć, że dużo trudniej uczynić widoczną w sieci zewnętrzną stronę www niż fanpage na FB (więcej tutaj)
  • rozbudowane narzędzia do wyboru – przedsiębiorca nie musi ograniczać się do darmowych opcji fanpage’a. Może zdecydować się na promowanie firmy poprzez Facebook Ads, dzięki czemu poszerzy swoje zasięgi, zwiększy rozpoznawalność marki i poinformuje potencjalnych klientów o nowych produktach (więcej tutaj
  • targetowanie – Facebook Ads udostępnia możliwość inteligentnego kierowania reklamy do podobnych grup odbiorców jak ci, którym została ona już wyświetlona. Pozwala to na zdobycie nowych klientów stosunkowo niewielkim kosztem.

Dlaczego fanpage powinien być prowadzony przez agencję interaktywną?

Prowadzenie fanpage to nie tylko rutynowe odpisywanie użytkownikom FB na zapytania i aktualizowanie informacji o firmie. Jest to również sztuka zapobiegania kryzysom wizerunkowym, o które w social mediach nietrudno. Powierzenie prowadzenia fanpage’a pracownikowi bez wiedzy marketingowej lub samodzielne zarządzanie profilem przez właściciela, który ma emocjonalny stosunek do swojej marki, to bardzo ryzykowne posunięcie. Czasem naprawdę niewiele trzeba, by informacja o firmie – w negatywnym kontekście – obiegła cały kraj. Żaden przedsiębiorca nie marzy o takiej reklamie.

Dlatego coraz więcej firm decyduje o tym, że ich profil prowadzić będzie agencja interaktywna. Jest to dobry krok – profesjonaliści zadbają o to, by stratega social media przedsiębiorcy była spójna i przynosiła mu jak największe korzyści. Doświadczeni marketingowcy będą zajmować się komunikacją z klientami firmy, w tym wygaszaniem konfliktów. Przedsiębiorca zaś w tym czasie będzie mógł skoncentrować się na rozwijaniu swojej marki i zarabianiu pieniędzy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj