Ulotka to bardzo często wykorzystywany nośnik reklamowy. Trudno odmówić mu skuteczności.

Wiele oblicz ulotki

Ulotki wręcz opanowały centra współczesnych miast. Trudno przez nie przebrnąć nie dzierżąc w dłoni chociażby jednego kolorowego kawałka błyszczącego papieru. Ulotki można nawet określić mianem formy marketingu bezpośredniego, bo komunikat reklamowy wpada wprost w nasze ręce.

Ponieważ ulotki są wszechobecne, to każdy, komu zależy na promocyjnym sukcesie z użyciem tego środka komunikacji, musi znaleźć sposób na wyróżnienie się.

Ulotka jako reklamowy pocisk

Druk ulotek to dobry początek, jeśli chodzi o działania promocyjne. Jest to chyba najprostszy do zrealizowania nośnik reklamowy. Jednocześnie charakteryzujący się dość dużą skutecznością – nawet te osoby, które po otrzymaniu ulotki wyrzucają ją do kosza, przed zrobieniem tego choćby rzucą na nią okiem. Zdecydowanie trudniej też ulotkę zignorować niż na przykład plakat. Wiąże się to z tym, że są one nam najczęściej wręczane przez inne osoby. Obok plakatu możemy po prostu przejść, nie zwracając na niego uwagi, trudniej jest tak samo zrobić w przypadku osoby rozdającej ulotki.

Kiedy skupić się na ulotkach

Ulotki bardzo dobrze sprawdzą się m.in. wówczas, gdy planujesz działania na małą lub średnią skalę. To również dobra opcja do promowania lokalnego biznesu, na przykład restauracji. Wtedy osoba rozdająca ulotki może to robić w pobliżu takiego miejsca, dodatkowo zachęcając do jego odwiedzania. Dzięki takim działaniom można zapewnić swojej marce rozpoznawalność, a następnie ją utrwalić.

W przypadku działań na dużą skalę ulotki jako główny nośnik reklamowy mogą okazać się niewystarczające – warto wtedy rozważyć inne narzędzia reklamowe jak na przykład bilbordy.

Skuteczny druk ulotek

Druk ulotek powinien zostać przemyślany z dużym wyprzedzeniem, aby uniknąć sytuacji, w której będziesz musiał podejmować decyzje pod presją czasu. Wtedy nietrudno o to, by okazały się one niewłaściwe. Podstawowa decyzja dotyczy wyboru odpowiedniej drukarni, której powierzysz zrealizowanie zlecenia na druk ulotek. Odpowiednia, czyli jaka? Taka, która gwarantuje odpowiednią jakość wydruków i łatwość w dokonaniu zamówienia. Dobrym rozwiązaniem może okazać się wybór którejś z drukarni online, które realizują wydruki w pełni zdalnie. W ten sposób możesz zaoszczędzić sporo czasu, który w działaniach marketingowych jest bezcenny.

Druk ulotek. W jakich działaniach marketingowych postawić na ulotkę
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here