Nie wiesz, jak skutecznie reklamować Twój sklep online? Wahasz się między pozycjonowaniem a kampaniami PPC? A może nie wiesz, o czym była mowa w ostatnim zdaniu i chciałbyś zgłębić tę wiedzę? Przedstawiamy krótkie zestawienie pozycjonowania i systemu kampanii Google Ads, które pomogą Ci w znalezieniu klientów.

Czym jest Google Ads

Dawniej to narzędzie nazywało się AdWords. Dziś Google Ads https://www.kobosystem.pl/uslugi/kampanie-adwords/ to przodujące rozwiązanie reklamowe w internecie. Dzięki niemu Twój biznes może w dostosować swój przekaz i znaleźć więcej klientów. GA to platforma tworzenia i zarządzania kampaniami w internecie. Dzięki niemu możesz monitorować rezultaty, dostosowywać budżet i słowa kluczowe.

Jak działa?

Jego działanie polega w skrócie na tym, że w formie licytacji reklamodawcy próbują wykupić reklamę i wypromować swoje słowo kluczowe, nazwę firmy czy usługę. Wszystko odbywa się głównie w systemie PPC, czyli Pay Per Click (opłata za kliknięcie). Oznacza to, że firmy opłacają pulę kliknięć w link z wyników wyszukiwania sponsorowanego.

Oprócz tego można rozliczać się za konwersję, czyli za realne pozyskanie leadu. Konwersja znaczy pokrótce nie tylko kliknięcie linku, ale i akcję użytkownika na stronie, czyli przykładowo zapisanie się na newsletter albo kupienie produktu w sklepie online.

Jakie ma zalety?

Oto kilka zalet systemu kampanii reklamowych Google Ads:

• Mierzalność efektów, czyli prosty sposób na sprawdzanie efektywności Twoich działań w GA.

• Szeroki wybór rodzajów reklam, co sprawia, że można swobodnie dostosować kampanię do potrzeb i wskazań.

• Kierowanie reklamą, które pozwala dotrzeć do tych klientów, którzy szukają Twojego produktu.

• Budżet pod kontrolą, bo przecież pieniądze w tym wszystkim mają ogromne znaczenie.

Czym jest pozycjonowanie?

Nie, nie chodzi tutaj o pozycjonowanie w szerokim tego słowa znaczeniu. Choć i pozycjonowanie w marketingu i w sieci mają podobny cel, czyli zwiększenie widoczności reklamodawcy, to pozycjonowanie w internecie polega stricte na wynikach wyszukiwarki. Wszystko rozchodzi się o wyszukiwanie organiczne. Co to takiego?

Polega to na tym, że strony w sposób naturalny pojawiają się w wyszukiwarce pod danym hasłem. W odróżnieniu od płatnych wyników w Google Ads tutaj lista generuje się sama.

Jak działa?

Pozycjonowanie działa w sposób trochę bardziej skomplikowany. Każdego miesiąca wprowadzane są zmiany do algorytmów wyszukiwania. Istnieją jednak generalne zasady, którymi trzeba się kierować, żeby wybrana fraza wysoko się znalazła na liście w Google. Należą do nich między innymi:

• jakość treści dla odbiorcy

• czas ładowania strony

• unikalność zawartości strony

• ruch na stronie

• natężenie słów kluczowych

• budowa strony w kodzie HTML 5

To tylko niektóre z szeregu zmiennych sprawdzanych przez crawlery. Co to takiego? To są właśnie te osławione algorytmy, czy jak to niektórzy określają — boty przeglądarkowe. Takie małe programy sprawdzają pod różnym kątem stronę i sklep. Oswój je, a zajdziesz wysoko w wynikach wyszukiwania.

Jakie ma zalety?

Przede wszystkim to darmowy sposób na promocję w internecie. Wymaga czasu i cierpliwości, ale się opłaca. Choć efekty nie są widoczne od razu, to w długim dystansie prowadzą do zaskakujących rzeczy. Przykładem niech będzie artykuł o gotowaniu jajka na miękko.

Na blogu kulinarnym znajduje się masę przepisów z daniami na śniadanie. Samo to generuje spory ruch na stronie. Ponadto zastosowano odpowiednie formatowanie HTML, blog jest cytowany na innych stronach oraz w mediach społecznościowych. Każda taka cegiełka na liście do odhaczenia przez algorytmy powoduje, że strona pnie się w wyszukiwarce. Po czasie boty „nabierają zaufania” do tej witryny i przepis, jako najbardziej popularny artykuł, ląduje na pierwszej stronie wyszukiwarki pod numerem pierwszym. Treść przepisu jest zawarta praktycznie w całości w samej wyszukiwarce!

A od takiej widoczności już tylko krok do nowych leadów i zysku w sklepie.

Na czym polega system hybrydowy?

Jeżeli oba podejścia mają zalety, to czemu nie stosować ich naraz? System hybrydowy łączy rozwiązania obu technik, tworząc zbilansowaną strategię promocji Twoich treści i sklepów w internecie.

Czy warto?

Kampanie PPC dają efekty od razu, ale są ograniczane przez budżet. Natomiast pozycjonowanie wymaga czasu, lecz rezultaty są długofalowe. Zapytasz więc, czy warto? Oczywiście! Po pierwsze dzięki kampanii Google AdWords możesz zauważyć, czy wybrane przez Ciebie słowa kluczowe zdadzą egzamin. Po drugie, tak dobrane hasła pomogą wypozycjonować Twój sklep czy stronę w wynikach organicznych na długo po zakończeniu kampanii. System hybrydowy również optymalizuje koszty, co nie pozostaje bez znaczenia.

Podsumowanie

Jeżeli w twoim interesie leży wysoki obrót ze sprzedaży, pamiętaj, że kluczowe dla niego są płatne i organiczne wyniki wyszukiwania. Nie zaniedbuj tego! Skontaktuj się z KoboSystem, a pomożemy Twojemu biznesowi rozkwitnąć i przyciągnąć więcej klientów. Niezależnie, na jaki system się zdecydujesz, pomożemy Ci. Jako Google Partner znamy od podszewki procesy, które pomogą ustawić widoczność na pożądanym poziomie.

Dwa najlepsze sposoby na zwiększenie sprzedaży online
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here