Wraz z rozwojem rynku e-commerce, sklepy online zyskują coraz większą popularność. Obecnie zakupy online cieszą się niemal tak dużą popularnością, jak zakupy stacjonarne. Niezbędne są więc rozwiązania, które pozwalają usprawnić zarządzanie w sklepie internetowym.

Założenie sklepu internetowego nie jest trudne, jednak warto znać platformy sprzedażowe przeznaczone dla sklepów internetowych i narzędzia, które sprawią, że uruchomienie sklepu internetowego odbędzie się bez przeszkód. Dlatego warto zwrócić się do profesjonalnej agencji z branży e-commerce, która zajmuje się wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań i rozwojem w sprzedaży internetowej w Polsce i na świecie.

E-commerce, zakupy online, sklep online – skorzystaj z platformy Shopify

Shopify to najpopularniejsza na świecie platforma sklepowa SaaS. Jest to narzędzie, które pomaga firmom nie tylko w rozwoju sklepu internetowego na terenie kraju, ale też w ekspansji zagranicznej. Sklepy internetowe Shopify są dostosowane do światowych trendów, dzięki czemu zyskują przewagę już na starcie rozpoczęcia sprzedaży. Platforma uwzględnia m.in. polskie płatności, konfigurację dostaw czy podłączenie narzędzi marketingowych. Z kolei Shopify Plus jest rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy planują międzynarodową sprzedaż. Rozwiązanie łączy najlepsze cechy Shopify z dodatkowymi funkcjami, które są związane ze sprzedażą transgraniczną.

Rozwój własnego sklepu internetowego – wdrożenie systemu PIM

Sklep internetowy wymaga ciągłego rozwoju. System PIM to narzędzie, które pozwala zarządzać wszystkimi informacjami o produkcie. Tworzy, zarządza i udostępnia informacje produktowe we wszystkich kanałach sprzedażowych, marketingowych i analitycznych. Eliminuje też chaos informacyjny oraz poprawia przepływ informacji w przedsiębiorstwie, a także między partnerami biznesowymi.

Wdrożenie systemu PIM zaczyna się od określenia potrzeb przedsiębiorstwa. Następnie należy określić, w jakim miejscu informacje o produkcie znajdują się w firmie – mogą to być katalogi z danymi, arkusze Excel, sklepy internetowe itp. – oraz w jaki sposób informacje te będą przekazywane. Kolejnym krokiem jest przygotowanie środowiska serwerowego, które zostanie skonfigurowane na potrzeby najnowszej wersji oprogramowania PIM Akeneo oraz zainstalowanie Akeneo. System należy dostosować do potrzeb firmy i przekazać dane z aktualnej bazy produktów lub stworzyć nową bazę, która stanie się podstawą do dalszych działań. W następnym kroku system Akeneo zostaje zintegrowany z kanałami sprzedaży oraz miejscami, gdzie będą dystrybuowane treści. Na koniec zostaje szkolenie zespołu i osób, które są zaangażowane w utrzymanie i rozwój e-commerce oraz bieżące wsparcie i kontrola działania oprogramowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj