Istnieje wiele sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Różnią się one oczywiście skutecznością. Większość ekspertów uznaje, że największą efektywnością wyróżniają się działania, które zaliczamy do marketingu bezpośredniego. Jak sama nazwa wskazuje, polegają one na bezpośredniej komunikacji między firmą a jej klientem (lub potencjalnym klientem). Tym właśnie charakteryzuje się e-mail marketing. Jesteś ciekawy, co sprawia, że działania tego typu są tak skuteczne i co robić, by zmaksymalizować ich efekty? Przekonaj się, że e-mail marketing, “robiony” dobrze, może znacząco wpłynąć na Twoją sprzedaż!

E-mail marketing – co to takiego?

Mamy wrażenie, że zdecydowana większość osób potrafi ogólnie opisać, co kryje się pod pojęciem “e-mail marketing”. Są to działania, które odbywają się poprzez pocztę elektroniczną. Najczęściej występującą formą e-mail marketingu są różnego rodzaju newslettery oraz mailingi. Co zrobić, by skutecznie nakłonić ich odbiorców do otwarcia maila i – dodatkowo – wykonania czynności, na jakiej Ci zależy? Istnieje kilka zasad skutecznej komunikacji e-mail marketingowej. Poznaj je wszystkie!

Zasady skutecznego mailingu

Istnieje kilka najważniejszych zasad skutecznego mailingu. Są one związane zarówno z formą, jak i treścią wysyłanych komunikatów.

Zadbaj o chwytliwy temat maili!

Zacznijmy od początku, czyli… tematu wiadomości! Musi być na tyle chwytliwy, żeby zachęcić jej odbiorców do otwarcia maila! Często pisze się, że najlepiej “działają” kontrowersyjne czy dwuznaczne tematy i tak też jest w rzeczywistości. Nie można jednak i przesadzić w drugą stronę. Jeśli potencjalny klient się zdenerwuje, prawdopodobnie już nigdy nie wróci do lektury wiadomości od Ciebie!

Bądź regularny, ale nie nadużywaj cierpliwości klientów!

A propos “denerwowania” odbiorców mailingów… Jednym z najczęściej występujących powodów wrzucania newsletterów do spamu lub kosza jest ich częstotliwość. Przyznaj szczerze – chyba nie chciałbyś codziennie (albo i nawet kilka razy dziennie) otrzymywać informacji wciąż o tym samym? Cierpliwość każdego człowieka jest skończona i nie warto jej nadużywać! Niektórzy twierdzą, że newslettery lub mailingi 3 razy w tygodniu to optimum. Oczywiście, wiele zależy od branży, ale wydaje się, że częstsze mailingi – zamiast przynosić lepsze rezultaty – tylko “szkodzą” wizerunkowi firmy.

Przyciski CTA są koniecznością – postaw na jasność przekazu!

W jaki sposób przekonać odbiorców mailingów do wykonania konkretnego zadania? Najlepiej ich o tym poinformować wprost! Przyciski typu “zobacz teraz”, “kup taniej” lub “skorzystaj z promocji” naprawdę działają. Z reguły najprostsze rozwiązania są tymi, na które “wpada się” najpóźniej, prawda? Dlatego też tak często newslettery czy mailingi nie mają przycisku nawołującego do działania i ich odbiorcy sami nie wiedzą, co mają zrobić!

Nie pisz za dużo – z reguły im więcej… tym mniej efektywnie!

Czy i Ty uważasz, że im więcej napiszesz, tym lepiej? Niestety, tak to “nie działa”… Mailingi i newslettery powinny być maksymalnie proste, czytelne i – co ważne – niezbyt długie. Wiele badań wskazuje, że najbardziej skuteczne są maile, które są złożone z 50-150 słów. To dużo czy mało? Standardowo – “to zależy”. Jeśli dodatkowo mail zostanie wzbogacony o grafiki i dobrze dobrane przyciski CTA (call-to-action), z pewnością tyle treści wystarczy, by przyciągnąć uwagę odbiorców!

Liczy się nie tylko to, co wysyłasz, ale i kiedy wysyłasz!

Skoro już wiesz, co i w jakiej formie pisać, pora przekonać się, że nawet jeśli stworzysz najlepszy komunikat mailowy, nie ma to znaczenia, jeśli nikt go nie przeczyta! Warto analizować, kiedy współczynnik OR (open rate) newslettera czy mailingu jest najwyższy. Wtedy warto kontynuować wysyłkę właśnie w tym terminie – zarówno jeśli chodzi o dzień, jak i godzinę.

Dobry mailing jest doskonałą metodą na zwiększenie sprzedaży firmy!

Mailingi czy newslettery są dość niedocenianą formą komunikacji z klientami. Wszystko dlatego, że stanowczo zbyt często są one tworzone w nieodpowiedni sposób. Jeżeli zastosujesz się do naszych wskazówek, uwierz, że działania e-mail marketingowe zaczną przynosić Twojej firmie wymierne efekty! Jeśli wciąż nie jesteś przekonany do tego, jak tworzyć mailingi, pamiętaj, że zawsze ich przygotowanie możesz zlecić agencjom marketingowym! Nasza agencja KoboSystem ma ogromne doświadczenie w pisaniu mailingów dla firm z różnych branż. Zainteresowany? Skontaktuj się z nami, a my chętnie pokażemy Ci, co potrafimy!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj