Jak dobrze wypromować ofertę?

Chcą trafić do jak największej liczby odbiorców, trzeba mieć określony plan działania ukierunkowany na konkretną grupę docelową. Może to być internet, może to być outdoor – ważne, aby działać w obszarze, który pasuje do naszej działalności. Dopiero wtedy zainwestowane na promocję koszty mogą się zwrócić.

Pokaż swoją ofertę w sieci

To obecnie najpopularniejsza forma docierania do potencjalnego klienta. Wszyscy są w internecie, więc największa szansa na pozyskanie nowych usługobiorców jest właśnie tam. Są różne formy wykupu reklam w sieci, jednak te dające najszerszą możliwość personalizacji oferują Facebook oraz Google AdWords. Dzięki nim można wybrać bardzo konkretną grupę docelową. Pozwalają na kierowanie przekazu pod kątem miejsca zamieszkania, wieku czy płci. W ten sposób zainteresujemy dokładnie tych, których chcemy.

Inną formą są tradycyjne reklamy na stornach internetowych – banery czy pop-upy. Trzeba jednak pamiętać, że mimo szerokiego zasięgu, nie dają one tak wymiernych korzyści, jak te spersonalizowane. Warto też mieć na uwadze, że w tym przypadku nie mamy żadnej kontroli nad budżetem naszej promocji – musimy z góry zapłacić tyle pieniędzy, ile jest wymagane za określoną liczbę emisji i nie mamy żadnej gwarancji powodzenia

A może powiesić się na słupie?

Plakaty. To kolejna popularna forma ogłaszania promocji. Kojarzą się przede wszystkim z wydarzeniami artystycznymi, jednak korzystają z nich także przedsiębiorcy. To dobra i tania forma reklamy. Druk plakatów w dużym nakładzie nie stanowi zazwyczaj obciążenia dla budżetu, więc nawet jeśli nie przyniosą one oczekiwanych rezultatów, nie będzie tragedii. Trzeba jednak zaznaczyć, że zazwyczaj jest to pomocnicza forma marketingu, uzupełniająca wszystkie inne kampanie.

Ważne, aby na plakatach znalazły się tylko najważniejsze informacje. Wszystkie „przeszkadzajki” będą odwracać uwagę od głównego przekazu. Z plakatów chętnie korzystają również sklepy czy restauracje, które naklejają je na swoich witrynach. Chcą trafić do jak najszerszego grona odbiorców, dobrze jest wyjść do ludzi – rozklejając plakaty na słupach ogłoszeniowych (tak, wciąż jeszcze istnieją!), jest duża szansa, że nasza oferta zainteresuje nawet tych, którzy pierwotnie by z naszych usług nie skorzystali.

Niech cały świat zobaczy!

Dysponując określonym budżetem, który pozwala na nieco szaleństwa, można zdecydować się na reklamę wielkoformatową. Jednym słowem – billboard. Stały się one już stałym elementem polskiego krajobrazu i korzystają z nich głównie największe firmy na rynku, jednak nie oznacza to, że są one zarezerwowane wyłącznie dla nich.

Billboardy to dobra forma promocji działalności, która znajduje się przy trasach szybkiego ruchu lub autostradach. Reklamując się w ten sposób, możemy przyciągnąć więcej klientów, którzy normalnie nie zjechaliby z drogi, a tak mogą to zrobić. Chętnie z billboardów korzystają m.in. restauracje. Na odcinku kilku kilometrów przed danym zjazdem informują one o swoim istnieniu, jak tam trafić i co oferują. To bardzo konkretne informacje, które nie rozpraszają podróżujących, a dają im sygnał, co zrobić. W ten sposób możemy przyciągnąć naprawdę sporą rzeszę nowych klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj