Think Jar przeprowadziło badanie, które wykazało, że pozyskanie dla firmy nowego klienta generuje 6 razy wyższe koszta, aniżeli utrzymanie bieżącego klienta. Co więcej, badanie to wykazało także, że prawdopodobieństwo sprzedaży usługi lub towaru stałemu klientowi jest kilkanaście razy wyższe, aniżeli ma to miejsce w przypadku nowego klienta. Tym samym, można wysnuć wniosek, że bardziej opłacalne dla firmy jest utrzymanie dotychczasowego klienta, aniżeli pozyskanie nowego. W jaki sposób jednak utrzymać tych klientów, którzy już nam zaufali?

Odpowiednie zarządzanie relacjami

To, co jest kluczowe, jeśli chodzi o utrzymanie naszych obecnych klientów, to właściwe zarządzanie relacjami z nimi. Mailing, kontakt telefoniczny, spotkania – to wszystko pozytywnie wpłynie na fakt utrzymania klienta. Są to jednak czynności, które wymagają doskonałej organizacji pracy firmy. Jak zatem sprawić, aby nasza firma była we właściwy sposób zarządzana? Rozwiązaniem jest tutaj wdrożenie systemu CRM. Obecnie, systemy takie są niezbędne, jeśli chodzi o prawidłowe funkcjonowanie firmy. Systemy CRM bardzo jasno wyznaczają cele, pozwalają na prawidłowe delegowanie zadań, a co za tym idzie, znacząco usprawniają pracę każdego zespołu firmy.

Doceń klienta, którego już pozyskałeś

Zadowolony klient to taki, który czuje się doceniony przez daną firmę. Pielęgnując relację z nim, warto zadbać o dopasowanie odpowiednich programów lojalnościowych czy promocji, które będą skierowane bezpośrednio do niego. Jeśli damy klientowi możliwość wyboru, jeśli spersonalizujemy ofertę, z pewnością możemy liczyć na to, że będzie on zadowolony z obsługi, a co za tym idzie – na pewno opowie o naszej firmie innym.

Nie bój się przyznać do błędu

Prawidłowo utrzymana relacja z klientem, nie może się opierać na tym, że wychodzimy z założenia, iż nigdy się nie mylimy. Jeśli dojdzie do sytuacji, w której zdarzy nam się popełnić błąd, nie bójmy się do tego przyznać klientowi. Nierzadko błędy nie wynikają bezpośrednio z naszych działań. Przerwa w dostawie prądu czy internetu może być wynikiem awarii. Przeproszenie klienta za zaistniałą sytuację oraz zapewnienie go, że usterka zostanie jak najszybciej naprawiona, to podstawa, jeśli chcemy budować z nim relację opartą na zaufaniu.
Więcej o systemach CRM przeczytasz na craftware.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj