Okres jesienno-zimowy to czas najintensywniejszej walki organizmu z wirusami i bakteriami. Aby ustrzec się przed przeziębieniem oraz grypą, należy w jak największym stopniu wzmocnić swój organizm.

Witamina D3 oraz C – nie możesz o nich zapomnieć

Są dostępne w aptekach, gdzie można zakupić je w formie kapsułek oraz tabletek. W przypadku witaminy D3 istotną kwestią jest dostarczenie odpowiedniej jej dawki, która u dorosłego człowieka wynosi 2000 j.m. Suplementacja witaminy D staje się konieczna zwłaszcza zimą, kiedy organizm nie jest w stanie jej produkować pod wpływem działania promieni słonecznych na skórę. Przystępne formy do podania dzieciom to np. kapsułki twist-off, krople, syropy czy saszetki. Dawki dobiera się w zależności od wieku.

Dorośli, którzy chcą suplementować witaminę C w okresie zimowym, powinni stosować nie więcej niż 1000 mg dziennie. Witaminy potrzebne do wzmocnienia odporności zimą zawiera także tran. Jest bogaty zwłaszcza w witaminę D3 oraz A.

Naturalne źródła witamin

Nie ma konieczności przyjmowania witamin wytwarzanych w sposób chemiczny. Można je również dostarczać do organizmu w naturalnej postaci. Duża dawka witaminy C znajduje się zwłaszcza w owocach, m.in. takich jak acerola, dzika róża, kiwi, pomarańcza, czarny bez, aronia, czarna porzeczka czy jeżyna. Ciekawą formą jest również wytwarzany z tych surowców syrop owocowy. Nie tylko pomaga on zapobiegać przeziębieniom i grypie, lecz także jest pomocny wtedy, gdy już rozwinie się przeziębienie. Spory wybór pełnych witamin syropów o różnych smakach posiada w swojej ofercie firma Herbapol.

W zimowej porze roku warto jednocześnie wzbogacić dietę o bogate w witaminę C warzywa, takie jak papryka, jarmuż, brukselka czy brokuł. Witaminę D również można w pewnym stopniu dostarczać wraz z pożywieniem. Dobrymi jej źródłami są zwłaszcza tłuste ryby morskie, takie jak np. węgorz, śledź czy makrela. Największą zawartość witamin znajdziemy w produktach ekologicznych, które są zarazem smaczniejsze i mniej zanieczyszczone.

Jak zimą dostarczać organizmowi odpowiednie dawki witamin?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here