Osoby, które lepiej radzą sobie z językiem polskim, historią czy naukami społecznymi, obawiają się o swoją przyszłość. Nie od dziś wiadomo, że absolwenci kierunków ścisłych bez problemu znajdują pacę w firmach i korporacjach w działach IT, analitycznych czy związanych z techniką. Jednak rozwój mediów internetowych, agencji reklamowych i public relations to szansa na dobrze płatną posadę także dla humanistów.

Zobacz, czym jest kreatywne myślenie

Na dziennikarstwie i komunikacji społecznej duży nacisk stawiany jest na rozwijanie pomysłowości i realizowanie oryginalnych materiałów. Praca związana z publikowaniem różnego rodzaju treści w mediach tradycyjnych czy internetowych najczęściej polega na przykuciu uwagi odbiorcy. Zadaniem przyszłego dziennikarza, czy specjalisty z obszaru digitalowego, będzie pokazanie danego tematu lub marki w atrakcyjny sposób. Studia dziennikarskie pomogą zatem w szlifowaniu kunsztu pisarskiego, nauce montażu materiałów audio i wideo, czy zaznajomieniu się z programami do obróbki graficznej. Dodatkowo, w siatce zajęć przewidziane są wykłady z komunikacji perswazyjnej i manipulacyjnej oraz negocjacji. Mogą one pomóc w późniejszych rozmowach z klientem, bądź podczas przeprowadzania wywiadów. W trakcie studiów omówione zostaną także popularne zagadnienia, takie jak branding i rebranding, design thinking, public relations, content, czy niektóre zagadnienia z obszaru marketingu, które często łączą się z tematem komunikacji społecznej i sposobem przekazywania informacji.

Poczuj smak satysfakcji

Realizując się na stanowisku związanym z mediami, często można doświadczyć radości i dumy z wykonanych projektów. Opublikowane materiały audio, wideo czy artykuły lub treści reklamowe, które zdobyły popularność i uznanie odbiorców, są potwierdzeniem talentu i docenieniem pomysłowości. Co więcej, organizowane są konkursy międzynarodowe oraz krajowe na najlepsze kampanie reklamowe, blogi, reportaże czy kreacje graficzne. Aby chętnie brać udział w takich konkursach, na studiach dziennikarskich zdobyć można odpowiednią praktykę. Obowiązkowe warsztaty i ćwiczenia nauczą pracy pod presją czasu. Zadania zostaną ocenione przez doświadczonych profesorów, którzy z pewnością podpowiedzą, co było dobre, a co można jeszcze poprawić.

Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna nie tylko da podstawy i niezbędne umiejętności, by pracować w mediach takich jak prasa, radio czy telewizja. To szansa dla humanistów, aby rozwijać się w popularnym dziś świecie mediów społecznościowych i reklamy. Tworzenie koncepcji na komunikację marki, treści reklam czy promocji albo scenariuszy do filmów pozwoli wykazać się osobom, które od zawsze preferowały kreatywne myślenie i nie przepadały za matematyką czy dziedzinami ścisłymi. Wystarczy zapisać się zatem na studia dziennikarskie, wybrać specjalizację i obserwować oferty stażów czy pracy w wymarzonej agencji, stacji radiowej lub telewizyjnej.

Jesteś humanistą? Wybierz dziennikarstwo i komunikację społeczną!
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here