Programy lojalnościowe dla wielu firm są sposobem na zbudowanie trwałej więzi z klientem. Dzięki zaoferowaniu mu atrakcyjnych nagród i wygodnych narzędzi, jest bardziej zaangażowany i regularnie korzysta z oferty. Czy jednak programy lojalnościowe zawsze są korzystne dla firmy? Okazuje się, że mitem jest stwierdzenie, iż marketing lojalnościowy zarezerwowany jest wyłącznie dla dużych marek, i że coraz więcej mikroprzedsiębiorstw korzysta z tego rozwiązania do rozwijania i promowania swoje firmy.

Marka, która ma wiele do zaoferowania swoim klientom

Programy lojalnościowe muszą nieść korzyści firmie, ale do tego niezbędne jest, by były atrakcyjne dla klienta. Oferowane gratyfikacje muszą wręcz kusić i mobilizować do regularnego korzystania z usług. Dlatego marki, które mają dużo do zaproponowania lepiej wyjdą na programach lojalnościowych niż te, które dopiero ruszają na rynek, a w swoje ofercie posiadają niewiele produktów. Istotne jest również zachowanie proporcji między włożonymi staraniami konsumenta, a jego nagrodą. Zrobienie zakupów za łączną kwotę 1000 złotych i otrzymanie w zamian długopisu z pewnością nie przyniesie sukcesu.

Sytuacje, w których zdecydowanie warto wybrać program lojalnościowy

  1. Gdy marka nie zna potrzeb swoich klientów – program lojalnościowy z https://zencard.pl/ to doskonałe źródło wiedzy na temat zachowań klientów oraz ich reakcji na promocje i rabaty. Informacje te można wykorzystać podczas tworzenia kolejnych strategii marketingowych i kampanii reklamowych uderzając wprost w zainteresowania i potrzeby grupy docelowej.
  2. Gdy marka chce pozyskać klientów – informacje o atrakcyjnych programach lojalnościowych szybko się rozchodzą, dlatego marka, która nie jest zadowolona z ilości stałych klientów może stworzyć akcję marketingową oferującą (w dużym skrócie) nagrodę za regularne korzystanie z usług bądź produktów.
  3. Gdy marka chce zatrzymać klientów – pozyskani klienci to nie stali klienci. Zdobycie ich zaufania wymaga atrakcyjnych ofert, pełnego profesjonalizmu oraz pozytywnego wizerunku.
Kiedy tak, a kiedy nie – programy lojalnościowe
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here