Od kilku lat, nie tylko w Polsce, można zaobserwować dynamiczny rozwój wielu sieci handlowych i różnego rodzaju sklepów, z internetowymi włącznie. Liczba klientów natomiast pozostaje bez zmian i to o tę grupę społeczną trzeba powalczyć. Współczesny klient jest rzeczowy, zazwyczaj wie, co chce kupić, jednak zawsze będzie zwracał uwagę na komfort zakupów i oczywiście cenę danego produktu.

Rozbudowywanie centrów handlowych stanowi jeden z wariantów atrakcyjności dokonywania zakupów. Miejsca z funkcjami rekreacyjno- zabawowymi przeznaczone dla najmłodszych to jeden z podstawowych elementów przyciągania klienta do takiego właśnie sklepu. Ponadto sieci sklepowe coraz częściej w swoją strukturę wpisują miejsca o charakterze kulturalnym i rozrywkowym. Nierzadko można właśnie w takiej aglomeracji sieciowej skorzystać z kina czy innej atrakcji kulturalnej.

Niestety, żadne ciekawe rozwiązania tego typu nie są wstanie zastąpić ofert cenowych związanych z licznymi promocjami i rabatami cenowymi. Zaoszczędzenie pieniędzy wydanych podczas dokonywania zakupów coraz więcej klientów zaczyna traktować za obowiązek i dużą część swoich zakupów opiera na promocjach.

W takiej rzeczywistości sklepom nie pozostaje nic innego jak wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klienta i proponować coraz to liczniejsze i bardziej znaczące obniżki cenowe czy też atrakcyjny kod bonusowy pozwalający nabywać taniej. Oczekiwania klientów rosną, sklepy, aby wyprzedzać konkurencję muszą zatem ciągle nowelizować swoje propozycje promocyjne.

Hasłem wywoławczym dla wielu sklepów staje się zachęcanie klientów słowami „Kup więcej za mniej”, co odnosi niemały skutek. Oczywiście korzyści są po obu stronach, sprzedającego, który sprzeda jednorazowo większą ilość towaru i klienta, który jest zadowolony z zaoszczędzenia gotówki.

Niektórzy uważają ten sposób sprzedaży za niekorzystny dla klienta, ale nie do końca tak jest. Często, w okresie różnorodnych okazji świątecznych, sklepy proponują sprzedaże wielopaków różnych towarów, często są to jednak napoje czy wyroby spożywcze. Współczesny klient nie jest już tak bardzo zaaferowany promocjami i nie kupuje wszystkiego, co w swojej propozycji ma sklep. W wielu wypadkach są to decyzje starannie przemyślane i racjonalne. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie zakupu wielopaku napoju, który w wieloosobowej rodzinie nie ma prawa stracić terminu ważności. Jest to w tym przypadku na pewno okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie.

Dziś, mając świadomość dostępności towarów w sklepach, coraz rzadziej społeczeństwo magazynuje wszelkiego rodzaju produkty w domach. Jednak, kiedy trafia się okazja kupienia dwóch produktów w cenie jednego, dlaczego z takiej promocji nie skorzystać, zwłaszcza, że zazwyczaj są to produkty do codziennego użytku typu masło, margaryna czy inne surowce wykorzystywane w przygotowywaniu posiłków? Ponadto samopoczucie kupującego wzrasta, kiedy może za większą ilość towaru zapłacić mniej.

O ile sposób sprzedaży dwa w cenie jednego funkcjonuje prawie wszędzie, to zaczynają się stopniowo pojawiać również propozycje zakupu trzech w cenie jednego. Jeszcze inną formę sprzedaży promocyjnej zaczynają stosować księgarnie i sklepy zajmujące się sprzedażą książek. W czasach, kiedy czytelnictwo nie jest mocną stroną społeczeństwa polskiego, warto tych zainteresowanych zachęcić do kupna nowych wydań promocyjnymi rabatami.

Zachętą jest na pewno 35% rabat przy zakupie jednej książki, przy zakupie drugiej wynosi już 45%, a dokonując zakupu trzeciej można uzyskać aż 55% zniżki. Jest to na pewno niezwykle korzystne dla współczesnego czytelnika i zapewne skłoni do ponownego skorzystania z rabatu w przyszłości. Wszelkie działania marketingowe są obecnie nastawione na wyprzedzenie konkurencji, a każdy nowy zabieg promocyjny musi przynieść efekt w postaci dodatkowej liczby klientów.

Artykuł może zawierać treści komercyjne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj