Zacznijmy od podstaw. CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientami (Customer Relationship Management, w skrócie CRM) to zestaw narzędzi do zarządzania interakcjami firmy z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Cel inwestycji w system CRM jest poprawienie relacji biznesowych.

Kiedy mówimy o CRM, zwykle mamy na myśli system IT, który pomaga w zarządzaniu bazą kontaktów, sprzedażą oraz produktywnością.

Rozwiązanie to pomaga skupić się na relacjach organizacji z poszczególnymi ludźmi – w tym z klientami, użytkownikami usług, partnerami biznesowymi lub dostawcami – przez cały cykl relacji z nimi.

Dlaczego jest to potrzebne?

System CRM zapewnia każdemu z działów firmy lepszy sposób zarządzania zewnętrznymi interakcjami i relacjami. Dzięki bazie danych klientów, pozwala określać możliwości sprzedaży i zarządzać kampaniami marketingowymi, mając wszystkie funkcjonalności w jednym miejscu.

Firmy dostrzegają potencjał jaki kryje się w tym systemie integracyjnym

Analiza Gartnera przewiduje, że do 2021 r. oprogramowanie typu CRM będzie największym obszarem przychodów z wydatków na oprogramowanie dla przedsiębiorstw.

Jakie funkcje pełni CRM?

1. Zdefiniowanie zapotrzebowania swoich Klientów

Klienci oczekują szybkiego, spersonalizowanego wsparcia. System CRM może pomóc w zapewnieniu go. Na przykład dzięki wygodnemu dostępowi do zamówienia złożonego przez klientów, oraz do wszelkich działań jakie podejmują w związku z zakupem.

2. Wyznaczenie celów sprzedażowych

Wdrożenie CRM pomaga ściśle określić cele sprzedażowe, co przełoży się na realne wyniki w tym bezpośrednie ulepszenia wyniku finansowego.

3. Wyselekcjonowanie kluczowych Klientów

System CRM pomaga w łatwej i szybkiej identyfikacji klientów oraz ich dokładnej kategoryzacji. Koncentrując się na kluczowych klientach, firma wyznacza priorytety, które maksymalizują jej skuteczność i potencjał

4. Wyszukanie zaniedbanych Klientów

Dzięki CRM łatwiej zidentyfikować potencjalnych klientów, którzy potrzebują większej uwagi i przygotować dla nich bardziej dopasowaną ofertę.

5. Analiza zyskowności działań

Systemem można zarządzać tak, by dysponował on bazą, centralnie przechowywanych informacji o klientach oraz zasobach firmy. Dzięki szeroko dostępnym danym można skutecznie kontrolować zyskowność działań.

Platforma CRM może także łączyć się z innymi aplikacjami biznesowymi, które pomagają rozwijać relacje z klientami. Systemy CRM mają dziś otwartą architekturę co służy ich integracji na przykład z aplikacjami ERP. Skuteczny system CRM, nawet jeżeli nie gwarantuje zwiększenia wyników sprzedażowych firmy, to wydatnie się do nich przyczynia.

Na początku jest klient – CRM
4 (80%) 2 votes

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here