Nowoczesne podejście do marketingu oraz promocji firmy w sieci opiera się na potrzebach, jakie rodzą się we współczesnym odbiorcy. Oznacza to, że coraz większą rolę odgrywa tzw. influencer marketing, który ma za zadanie uwiarygodnić ofertę przedsiębiorstwa w oczach konkretnego, zlokalizowanego i określonego odbiorcy, a następnie kanałami społecznościowych mediów rozszerzyć wiedzę o nim samym wśród takich samych osób.

Czym jest influencer marketing?

Za terminem kryje się działanie we współpracy z autorytetami twórców działających w sieci. Mogą to być blogerzy, vlogerzy, youtuberzy czy osoby wypowiadające się w sieci, często za pośrednictwem mediów społecznościowych. Stanowią one autorytet dla nowych pokoleń, dzięki czemu łatwiej mogą wskazać rozwiązania skuteczne i pasujące tym odbiorcom. To z kolei sprawia, że ich działanie aktywizuje osoby o podobnych zainteresowaniach i łatwiej jest zlokalizować odbiorców, których oferta firmy może zaciekawić.

Skuteczność

Pierwszy powód, dla którego influencer marketing powinien pojawić się w repertuarze Twojej firmy, to skuteczność działania. Dzięki temu, że powierzasz promocję swojej firmy influencerom, często robiąc to poprzez renomowaną agencję influencer marketingu, to trafiasz do osób, których odbiorcy, a więc Twoi potencjalni klienci, słuchają. To sprawia, że ich głos jest skuteczną reklamą, często nawet pod przykrywką braku reklamy.

Rozprzestrzenianie się marki

Każdy, kto ogląda, zna kogoś, komu tego rodzaju filmy czy treści będą się podobać. Jeśli więc on chce to zobaczyć, zobaczą to inni. Tak poszerza się grono odbiorców i, co ważne, są to od razu odbiorcy ukierunkowani na usługi czy produkty, które oferuje Twoja firma. Nie zdobywasz nieznanego lądu i nie przekonujesz osób lubiących danego twórcę do tego, co już lubi. Po prostu to wykorzystujesz.

Bezpośredni kontakt

Dzięki temu, że poruszasz się w przestrzeni internetowej, jesteś w stanie nawiązać szybki kontakt ze swoimi odbiorcami – klientami. To oznacza, że oni nie muszą wykonywać wielu czynności, które ograniczałyby im „wolność”. Nie muszą, a mogą, co działa w tym przypadku zdecydowanie na Twój plus.

Odkryj 3 powody, dla których warto wykorzystać influencer marketing do promocji marki
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here