Firmy z różnych branż prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych akcji marketingowych, które dzięki kreatywnemu podejściu odnoszą ogromne sukcesy. A co jeśli nie mamy wystarczająco dużego budżetu na takie działania? Nic straconego, z pomocą przyjdą nam nowoczesne technologie, dzięki którym możemy odnieść równie dobre rezultaty. Zapraszamy do zapoznania się z pomysłami na skuteczne akcje marketingowe.

Jak się przygotować do akcji marketingowej

Po pierwsze musisz dokładnie określić, do kogo ma trafić Twoja akcja. Kryteria, na które należy zwrócić uwagę to między innymi: wiek, płeć oraz zainteresowania. Oczywiście im więcej kryteriów przyjmiesz tym mniejsza grupa docelowa – tym samym trafniejsze dopasowanie do akcji. Warto wcześniej przeprowadzić badania bądź ankiety, dzięki którym dowiesz się, kto byłby zainteresowany Twoimi produktami oraz usługami. Takie rozeznanie pozwoli Ci skonstruować działania marketingowe pod konkretną grupę osób.

Promocja

Oczywiście działania marketingowe należy przeprowadzać przez cały czas prowadzenia działalności. Najłatwiej, a zarazem bardzo skutecznie, można zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki za pomocą Facebooka – zakładając profil firmowy z regularnie dodawanymi wpisami, z pewnością uwiarygodni działalność w oczach obecnych i potencjalnych klientów. Za jego pomocą przeprowadzisz również akcje konkursowe, rabatowe oraz promujące konkretne produkty bądź usługi oferowane przez Twoje przedsiębiorstwo. Nie należy również zapominać o sile Instagrama, zwłaszcza, jeśli Twoja działalność opiera się np. na usługach artystycznych, rzemiośle bądź turystyce. Piękne zdjęcia z odpowiednim hasztagiem, potrafią dotrzeć do odbiorców z całego świata w mgnieniu oka.

Promocję można również przeprowadzić bezpośrednio na stronie sklepu internetowego, odpowiednio zintegrowany chatbot, będzie zachęcał do interakcji oraz pomoże dopasować produkty do potrzeb kupującego. Boty do rozmowy to także doskonałe narzędzie do krótkiego newslettera przesyłanego zarejestrowanym klientom.

Kreatywność

Jeśli już masz zakładkę firmową na Facebooku, musisz pomyśleć o rodzaju treści, które powinieneś zamieścić. Należy wziąć pod uwagę to, że w dzisiejszych czasach przeglądający internet szukają krótkich i zwięzłych informacji. Dlatego też zapomnij o rozbudowanych postach, lepiej skupić się np. na Krótkich filmikach lub obrazkach z zachęcającą treścią. Pamiętaj również o konkursach, główną wygraną nie muszą być kosztowne nagrody – nawet kupon rabatowy z pewnością zachęci do udziału w tego typu evencie.

Pamiętaj, że marketing opiera się głównie na budowaniu zaufania i wiarygodności firmy. Dlatego też należy dołożyć wszelkich starań, aby cały proces zakupowy został przeprowadzony tak, aby klient był zadowolony i pozostawił pozytywną opinię, albo polecił Twoją firmę najbliższym znajomym i rodzinie – lepszego marketingu dla przedsiębiorstwa niż pozytywne opinie klientów nie kupi się za żadne pieniądze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj