Miesięczne odwiedziny przekraczające bilion użytkowników. 300 milionów aktywnych klientów w ponad 180 krajach na całym świecie. To właśnie Amazon – największy marketplace na świecie. Prowadzenie sprzedaży w tak rozbudowanym środowisku jak Amazon może przyprawić o zawrót głowy, przygotowaliśmy więc poradnik obrazujący krok po kroku jak wygląda obsługa sprzedaży na Amazon.

Informacje zawarte w artykule pochodzą od firmy Smartbuyers zajmującej się wsparciem sprzedaży na Amazon (rejestracja konta, optymalizacja ustawień i listingów ofert, pełna obsługa konta Amazon).

Prowadzenie konta na Amazon – nie taki diabeł straszny

Rejestracja, a następnie prowadzenie konta sprzedażowego na Amazon do najłatwiejszych nie należy. Każdego sprzedawcę obowiązuje bowiem szereg obowiązkowych elementów związanych właśnie z prowadzeniem działalności sprzedażowej na platformie Amazon. Począwszy od wyboru rynku do działań oraz metody logistycznej, poprzez dodawanie produktów na platformę, a skończywszy na obsłudze zamówień. Cały proces wydaje się skomplikowany, jednak rozłożyliśmy go na czynniki pierwsze, by wskazać, gdzie mogą kryć się potencjalne trudności.

Rejestracja konta sprzedawcy na Amazon

Amazon oferuje dwa plany dla sprzedawców detalicznych: indywidualny i profesjonalny. Już na tym etapie warto przeanalizować potrzeby swojego biznesu. Jeśli sprzedajesz mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie i nie potrzebujesz rozbudowanych narzędzi wspierających sprzedaż – skorzystaj z planu indywidualnego. Jeśli jednak sprzedajesz więcej niż 40 przedmiotów miesięcznie i zależy Ci na dostępie do interfejsów API oraz rozbudowanej analityki Twojej sprzedaży – plan profesjonalny jest dla Ciebie. Sama rejestracja konta jest procesem stosunkowo szybkim. Podczas rejestracji należy podać adres e-mail, dane osobowe (skan dowodu osobistego lub paszportu), dane firmy (w tym numer telefonu i numer konta bankowego). Po weryfikacji założonego konta przez Amazon otrzymujesz dostęp do Seller Central i możesz rozpocząć konfigurację ustawień konta.

Najtrudniejszy pierwszy krok – doradztwo Amazon

Wielu sprzedawców doświadcza trudności już na etapie rejestracji konta. Ponad 10 lat temu, zanim powstała nasza firma Smartbuyers, także zaczynaliśmy jako sprzedawcy na Amazonie. I spotykały nas podobne problemy. Wskutek wielu przygód związanych początkowo z konfiguracją konta, a następnie jego prowadzeniem, zdobyliśmy bezcenne doświadczenie, które pozwala nam ułatwić i wspierać sprzedaż na Amazon na każdym etapie. Właśnie dlatego, że sami doświadczyliśmy niemal wszystkich trudności, które mogą spotkać sprzedawcę na Amazon. Przez lata wypracowaliśmy rozwiązania ułatwiające i automatyzujące sprzedaż, którymi chcemy dzielić się z innymi sprzedawcami na Amazonie. Oferujemy doradztwo w zakresie sprzedaży na Amazon, pełną obsługę konta na Amazon (w modelach B2C i B2B) oraz tworzenie strategii sprzedażowych i marketingowych na Amazon. Z naszym wsparciem będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży na Amazonie.

Kwestie rozliczeniowe na Amazon – Podatek VAT

Trudności w obsłudze konta na Amazon mogą pojawić się również podczas określania stawki podatku VAT. Różnią się one w poszczególnych krajach. Pamiętaj więc o stosowaniu stawek właściwych dla Twojego kraju. Sam numer VAT jest zależny od miejsca prowadzenia działalności, modelu realizacji i rocznej sprzedaży.

Sprzedaż na Amazon w modelach FBA i FBM

Każdy sprzedawca na Amazonie wybiera model logistyczny. Do wyboru są dwa: Fulfillment by Amazon (FBA) lub Fulfillment by Merchant (FBM). W modelu FBA za magazynowanie i wysyłkę zamówień do klientów końcowych odpowiedzialny jest Amazon, natomiast w modelu FBM – sprzedawca. Każdy z modeli jest korzystny dla określonego rodzaju firm. Sam wybór modelu logistyki zależy od wielu czynników m.in. ilości i rodzaju sprzedawanych produktów czy nawet podejścia biznesowego do budowania marki własnej. Z tego powodu warto już na tym etapie skorzystać ze wsparcia sprzedaży na Amazon, by od początku obrać właściwą drogę i sukcesywnie zwiększać swoje zyski.

Wystawianie ofert na Amazonie

Jedno z najbardziej czasochłonnych i problematycznych zadań stojących przed sprzedawcą na Amazonie. Osiągnięcie założonego poziomu sprzedaży na Amazonie wymaga prawidłowego i skrupulatnego przygotowania ofert sprzedaży. Należy zadbać m.in. o prawidłowo zoptymalizowaną nazwę produktu, profesjonalne zdjęcia, szczegółowy i poprawnie przygotowany opis produktu, wskazanie wariantów produktu czy też ustalenie konkurencyjnej ceny. W przygotowaniu oferty należy wziąć pod uwagę słowa kluczowe, które pozwolą znaleźć klientowi końcowemu Twój produkt. Wszelkie te działania mają na celu skłonienie użytkownika do wybrania właśnie Twojej oferty spośród wielu innych podobnych ofert na Amazonie. Jako że do wystawiania ofert należy podejść bardzo skrupulatnie, warto to zadanie powierzyć firmie zajmującej się obsługą konta na Amazon – takiej jak nasza. W ten sposób jako sprzedawca zyskujesz pewność, że Twoja oferta będzie poprawnie zoptymalizowana tak, by była widoczna i atrakcyjna dla klientów końcowych.

Pamiętaj, że sprzedaż na Amazon nie kończy się na zamieszczeniu oferty sprzedaży – to dopiero punkt wyjścia. Amazon umożliwia na przykład wiele opcji promowania ofert, by wyróżnić je spośród innych konkurencyjnych produktów. Cenne jest więc skorzystanie z wiedzy i doświadczenia sprzedawców na Amazon tworzących naszą firmę Smartbuyers, którzy w zależności od Twoich potrzeb i założeń poprowadzą Twoje konto na Amazon. Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie spersonalizowaną strategię zwiększania zysków ze sprzedaży na Amazon. Uzyskasz wsparcie na każdym etapie prowadzenia konta na Amazon – znamy rozwiązania wszelkich problemów związanych z obsługą konta sprzedażowego. Daj nam znać, a chętnie pomożemy!

Profesjonalna obsługa konta na Amazon, czyli jak mądrze zarządzać sprzedażą
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here