Litery reklamowe to rozwiązanie uniwersalne, po które sięgnąć może każdy, niezależnie w jakiej branży czy sektorze rynkowym działa. Ten rodzaj reklamy, który pasuje do każdego podmiotu i każdemu może przynieść konkretne korzyści. Są one na tyle elastyczne, że można je dostosować do profilu firmy, charakteru marki i wkomponować odpowiednio w otoczenie, lokalizację i krajobraz.

Litery reklamowe można spotkać na dachach dużych korporacji, przed wejściem do banków lub jako atrakcja turystyczna z charakterystycznym przedrostkiem „I love” często zastępowanym też przez symbol w kształcie serca. To wszystko to właśnie litery reklamowe, które mogą przybierać wiele form i występować w wielu postaciach.

Litery reklamowe mogą przybierać różne kształty i kolory

Litery reklamowe niejedno mają imię

Ten rodzaj reklamy można podzielić na przykład na litery na elewacji, wolnostojące i na podkonstrukcji. Litery na elewacji są rozwiązaniem, które polega na przytwierdzeniu liter do elewacji budynku. Alternatywą są litery na podkonstrukcji, oznacza to, że litery przymocowane są do elewacji lub do dachu za pośrednictwem konkretnej, dedykowanej i specjalnie zaprojektowanej konstrukcji malowanej proszkowo. W zależności od stanu technicznego budynku i podejmuje się decyzję o wyborze liter reklamowych na podkonstrukcji lub bezpośrednio do elewacji.

Z kolei litery reklamowe 3D wolnostojące to te duże napisy, które są szczególnie znane z Zakopanego, Zielonej Góry, Słupska i już kultowego Amsterdamu czy Nicei. Pełnią funkcję meeting pointu, tła do zdjęć, punktu orientacyjnego. W miastach służą też jako atrakcja turystyczna, przy firmach jako oryginalna reklama informująca o lokalizacji, prestiżu i często wielkość marki.

Typy świecenia liter – czyli jak zachować umiar w nadmiarze

Istnieje kilka dostępnych rozwiązań świecenia liter reklamowych. Wśród najpopularniejszych rozwiązań są świecenia o wariantach: black&white, licem lub tzw. halo. Każdy rodzaj podświetlania liter jest dedykowany do innego typu budynku, pasuje do różnych branż i kolorów brandu oraz wywołuje zupełnie inny efekt wizualny i końcowy. Kluczowy jest więc właściwy wybór typu świecenia pod swoje litery reklamowe, a nie posiłkowanie się tym, co akurat nam się spodobało lub z jakiego rozwiązania korzysta konkurencja.

Odpowiednie dostosowanie liter reklamowych to klucz do sukcesu

Mnogość możliwości wyboru wyglądu liter reklamowych może przysporzyć wiele problemów. Nie dość, że długo może potrwać sam proces decyzyjny, to jeszcze efekt finalny może okazać się niezadowalający. Zadziać się może tak z uwagi na niewłaściwe dopasowanie dostępnych wariantów liter. Zastosowanie niewłaściwych diod, czcionki, kolorystyki może stworzyć chaos, i małą tragedię wizerunkową. Dlatego tak kluczowe jest, by każdy element składający się na końcową formę, jaką przybiorą litery reklamowe, był wobec siebie kompatybilny i uzupełniający się.

Białe na białym – czyli dlaczego, nie powinno się realizować białych liter reklamowych na dachu wysokiego budynku.

Przykładem takiego zalecenia jest to, dotyczące realizacji białych liter reklamowych w Polsce, a właściwie ich nie realizacji. Z uwagi na panującą pogodę i klimat w naszym kraju, niebo w ciągu niemalże całego roku najczęściej ma kolor biały, a dokładniej jest zbliżone do koloru RAL 9003.. W związku, z czym białe litery na białym niebie w ogólne się nie odróżniają i w efekcie wtapiają się w tło nieba– są niewidoczne. A w reklamie oto głównie chodzi, by zwracała uwagę. Jeden z producentów reklam Graffico – reklamy do nieba stworzył specjalną kampanię, w ramach której publikuje dedykowane artykuły uświadamiające i edukujące swoich klientów w tej kwestii. Graffico obrazowo wyjaśnia czemu dokładnie, jest to złe posunięcie i jak można wyjść z tej sytuacji bez ingerencji w Księgę znaku firmy.

Litery reklamowe a księga znaku – ślepe podążanie za Brand Bookiem

Często w trakcie produkcji liter reklamowych producent napotyka wiele problemów związanych z Księgą Znaku klienta. Czcionka, w jakiej nazwa lub hasło/slogan klienta funkcjonuje, jest zbyt mały, trudny do termoformowania itp. Okazuje się, że używana od wielu lat czcionka szeryfowa okazuje się przeszkodą w produkcji zbyt małych liter. Być może kolor firmowy klienta na tle elewacji, nieba, mikrokrajobrazu czy na tle konkurencji jest niekorzystny na rzecz klienta. A może zgodność z Księgą Znaku nie jest tak istotna i warto postawić na efekt estetyki i widoczności ?

Podczas realizowania zlecenia na litery reklamowe często dochodzi do konieczności zmiany identyfikacji wizualnej w tym właśnie wprowadzenia drobnych zmian w logotypie. Okazuje się, że zwyczajnie jest niepraktyczne, niemodne czy po prostu już nieaktualne i wymaga odświeżenia, a decyzja o wykonaniu zakupie liter reklamowych jest tylko dodatkowym bodźcem, motywacją do zmian, w tym zmian identyfikacji wizualnej.

Bądź widoczny dniem i nocą – warto zdecydować się na litery reklamowe

Chcąc wyróżnić swoją markę czy firmę, warto wybrać litery reklamowe jako jedną z form reklamy w swojej strategii. Jest ona na tyle elastyczna, że z pewnością będzie pasować do profilu Twojej działalności, w dodatku możesz ją odpowiednio zmodyfikować, by silnie podkreśliła Twoje mocne strony i zwracała na siebie uwagę – przyciągała wzrok i klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj