Banery to świetna reklama, zarówno gdy bierze się pod uwagę formę stosowaną w internecie, jak i tę wykorzystywaną w rzeczywistości. Przy opracowaniu takiej reklamy w zasadzie polega się na przestrzeganiu tych samych zasad. Jak powinien wyglądać baner reklamowy, który przyciągnie uwagę? Co stanowi o jego efektywności? Jakie są zasady tworzenia skutecznych banerów reklamowych?

Wizualna identyfikacja banera

Przy tworzeniu treści banera bardzo istotnym aspektem jest umieszczenie logo firmowego. Najlepiej, aby zostało ono umiejętnie wpasowane w resztę treści na banerze. Warto umieścić je tam w taki sposób, żeby odbiorca od razu miał prawidłowe skojarzenie. Jednak sam znak firmowy nie może być zbyt duży. Wówczas nie będzie odwracał uwagi od treści samego przekazu.

Dobre firmy zajmujące się projektowaniem skutecznych reklam, takie jak PATRZ, wiedzą, że istotnym aspektem banera jest kolorystyka. Niektóre firmy posiadają swój własny zestaw kolorów i skorzystanie z tego kompletu może przynieść efekt w postaci odpowiedniego kojarzenia marki. W takim przypadku główne barwy banera są podobne do tych ze znaku firmowego.

Kolorystyka banera nie może być zbyt blada ani też za bardzo nachalna. Tak jak w wielu dziedzinach trzeba znaleźć złoty środek.

Przejrzystość przekazu

Najczęściej popełnianym błędem przy projektowaniu treści na baner jest próba umieszczenia na nim jak największej liczby informacji. Tego typu przeładowanie niczemu dobremu nie służy, bo osoba, która trafi na reklamę, zazwyczaj ma za mało czasu, aby dokładnie przeczytać długie komunikaty. Dlatego baner musi być jednocześnie jasny, ale sugestywny. Najlepszym pomysłem może być maksymalne ograniczenie tekstu do przeczytania. Niekiedy wystarczy jeden nagłówek zawierający wezwanie do działania. Aktualnie prostota jest nie tylko wygodna dla twórców, ale też mile widziana przez odbiorców.

Efektywny baner reklamowy to taki, którego treść każdy pojmie przy jednym rzucie oka. Zazwyczaj nikt nie ma czasu na długie studiowanie reklamowych treści, których jest wszędzie sporo.

Wezwanie do działania

Call to action to znane w reklamie pojęcie. Właśnie o nim powinien wiedzieć projektant dobrego banera. W warunkach internetowych może to być przycisk kierujący do strony przedsiębiorstwa. Można też użyć wezwań typu: „sprawdź”, „zadzwoń”, „przyjdź”, „kup” czy podobnych.

Wezwaniem do działania jest również podanie widocznego, a przez to czytelnego, numeru telefonu. W banerach zewnętrznych zazwyczaj jest on tak wyeksponowany, żeby można go było sfotografować, zapisać lub nawet zapamiętać. W internecie wystarczy nawet niewielka adnotacja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj