Voiceboty są coraz popularniejsze, co wynika z ich szerokiego zastosowania. Za ich pomocą możliwe staje się usprawnienie pracy, zautomatyzowanie wielu procesów, zwiększenie wydajności działania firmy. System głosowy to oprogramowanie, które świetnie sprawdza się jako narzędzie komunikacyjne. Będzie wspaniałą opcją w przypadku obsługi klienta, szczególnie jeśli trzeba odpowiedzieć wielu osobom na powtarzające się pytania. Voicebot pomoże również rozwiązać rozmaite problemy i to szybko. Świetnie sprawdza się na rozmowach rekrutacyjnych, w Call Center. Niepozorne voiceboty są bardzo pomocne także w przypadku windykacji.
W jakich sytuacjach voiceboty są świetnym wyborem?
Voiceboty, czyli wirtualnie konsultanci, świetnie sprawdzają się w szeroko pojętej obsłudze klienta. Jak wiadomo, każdy chce jak najszybciej rozwiązać powstały problem, uzyskać potrzebne informacje. Voicebot może wobec tego stać się narzędziem do przyjmowania zgłoszeń. Będzie także źródłem wiedzy dla klienta. Jest dostępny całodobowo, firma może liczyć na zmniejszenie ponoszonych kosztów. Nie ma problemu z dostosowaniem go do aktualnych potrzeb firmy, specyfiki prowadzonej działalności. Jest to narzędzie wyróżniające się nieprzeciętną funkcjonalnością, proste w obsłudze, łatwe do skonfigurowania. Firmy korzystają z voicebotów w celu zwiększenia zadowolenia klientów dzięki podniesieniu jakości obsługi, wzrasta również zaufanie. Voiceboty są uniwersalne, mogą być użytkowane w dowolnej branży. Świetnie odnajdują się w roli wirtualnych doradców i inteligentnych asystentów. Kluczowe będzie to, aby program komputerowy został właściwie zaprogramowany, przez co ingerencja pracownika stała się zbędna.
Kiedy warto sięgnąć po voiceboty?
Voicebot to świetne rozwiązanie dla windykacji, bo pozwala na zautomatyzowanie procesów i zwiększenie ich skuteczności. Można zweryfikować klientów, szybko przejrzeć całą pocztę głosową, przyjąć i potwierdzić spłatę zadłużenia. Voicebot poda kwotę niezbędną do uregulowania i termin płatności oraz odpowie na szereg innych pytań. Wspaniale odnajduje się również w placówkach medycznych. Jest coraz częściej wykorzystywany do obsługi pacjentów. Sprawdza się rewelacyjnie przy rutynowych zadaniach. Można liczyć na to że pacjent będzie bardziej usatysfakcjonowany, wzrośnie również wydajność pracowników. Voiceboty można polecić firmom chcącym pozyskać nowych pracowników. Świetnie sprawdzają się w dziale HR, usprawniają proces rekrutacji.
Mogą przykładowo przyjmować dokumentację aplikacyjną, przeprowadzać wstępne wywiady z kandydatami. Mają zastosowanie podczas przeprowadzania testów służących dopasowaniu odpowiednich pracowników na poszczególne stanowiska pracy. W przypadku wielu aplikantów, firm zatrudniających sporo osób, warto wspomóc się chatbotami. Pomagają również w wyborze produktów i usług, mogą obsługiwać płatności i reklamacje, zajmować się rezerwacjami online. Do zadań voicebotów zalicza się również selekcjonowanie, sugerowanie, planowanie. Jest to ogromna wygoda zarówno dla firmy, jak i jej klientów.