Jeśli prowadzisz firmę, musisz być świadomy, że dzisiaj posiadanie strony internetowej jest koniecznością. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Witryna może być wizytówką przedsiębiorstwa, służyć tylko do kontaktu z klientem, ale często okazuje się, że przynosi znacznie więcej korzyści. Trzeba jednak dobrze ją zaprojektować i zadbać o to, by była zoptymalizowana pod wyszukiwarkę. Komu zlecić stworzenie strony internetowej?

Jaka powinna być nowoczesna strona internetowa?

Nie ma co się oszukiwać. Dzisiaj liczy się to, by strona była ładna. Wiadomo – dla każdego znaczy to coś innego. Prawda jest jednak taka, że witryna powinna być dość minimalistyczna, ale jednocześnie elegancka i estetyczna. Dobrze, gdy wyróżnia się na tle innych, ale nie jest przy tym trudna w odbiorze.

Co to oznacza? Przede wszystkim witryna powinna być przejrzysta, funkcjonalna i łatwa w obsłudze, co dla wielu z nas oznacza, że poruszanie się po niej powinno być intuicyjne. Użytkownicy nie powinni mieć problemów z odnalezieniem menu i konkretnych podstron.

Bardzo ważne jest też to, by strona internetowa firmy szybko się ładowała. Nikt nie lubi czekać. Internet charakteryzuje się tym, że wszystkie informacje są dostarczane natychmiastowo, więc jeśli użytkownikowi długo nie będzie ładowała się zawartość strony marki/sklepu, to prędzej czy później sobie odpuści czekanie.

Dzisiaj strona internetowa musi być również przygotowana tak, by dobrze korzystało się z niej także na urządzeniach mobilnych. Większość użytkowników przegląda Internet na smartfonach, a nawet dokonuje w ten sposób zakupów online, więc nie można dopuścić, by witryna źle prezentowała się na małych ekranach.

Tworzenie stron internetowych – komu zlecić?

Obecnie stworzenie strony internetowej nie jest trudne. W sieci roi się od poradników, więc dysponując wolnym czasem, można zabrać się za to samodzielnie. Wcale nie trzeba być programistą, by sobie z tym poradzić. Zwłaszcza, że skorzystać można z kreatorów czy gotowych szablonów.

Jednak czy prowadząc biznes faktycznie powinniśmy być od wszystkiego? W wielu aspektach życia stawiamy na profesjonalistów, więc i stworzenie strony warto zlecić osobom, które się na tym znają. Komu?

Do wyboru są osoby działające w pojedynkę, jak i agencje. Freelancer może być grafikiem, a może być programistą. Wiadomo, że strona internetowa musi robić dobre wrażenie. Jednak piękne grafiki, doskonale dobrane kolory i kształty, animacje i filmiki nie sprawią, że witryna przełoży się na lepsze zadowolenie klientów, a w efekcie na sprzedaż.

Dzisiaj zarówno użytkownicy, jak i roboty indeksujące strony, a więc odpowiadające za to, czy pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, zwracają uwagę również na użyteczność witryny. Tak więc strona WWW musi być nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale i funkcjonalna.

Rzadko zdarza się, by jedna osoba była zarówno dobrym grafikiem, programistą, jak i marketingowcem. Właśnie dlatego chcąc zlecić stworzenie strony internetowej, nie ma co szukać oszczędności i przeszukiwać ogłoszeń od osób, które dopiero raczkują.

Zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć nieco większy budżet i wynająć w tym celu agencję, której pracownicy są doświadczeni i zajmują się tym w sposób kompleksowy, tworzenie stron internetowych znajduje się w ofercie m.in. bizzit.eu. Realizacje witryn powinny charakteryzować się tym, że są zarówno dobrze zaprojektowane pod kątem użytkowników, jak i wyszukiwarek. Dzięki temu wszystko działa jak należy pod względem wizualnym, użytecznym, jak i technicznym.

Treść na stronę internetową

Ostatnią kwestią, którą warto poruszyć, gdy chce się zlecić wykonanie strony internetowej, ale nie wie się, kto będzie do tego najlepszy, jest sprawa treści na witrynę. W sytuacji, gdy chce się prowadzić samodzielnie bloga, sprawa jest prosta. Samemu będzie się tworzyć teksty.

Jednak najczęściej witryny tworzone są dla marek lub sklepów online. Posiadanie strony internetowej jest więc nie celem samym w sobie, ale sposobem na dotarcie do klientów, zwiększenie sprzedaży.

Dzisiaj sama witryna ze zdjęciami produktów to za mało. Niezbędne jest dodanie treści. To ma znaczenie nie tylko dla użytkowników, którzy w ten sposób mają możliwość lepszego zapoznania się z oferowanym asortymentem, ale także jest to istotne z punktu widzenia marketingu.

Aby promować sklep w Internecie, konieczne jest postawienie na dobry content. Ciekawe i unikalne opisy kategorii produktów, asortymentu, ale i artykuły poradnikowe sprawiają, że roboty wyszukiwarek uznają stronę za wartościową i pokazują ją wysoko w wynikach wyszukiwania.

Zlecając stworzenie strony internetowej agencji, można często skorzystać również z oferty copywritingu. SEO copywriterzy zapełniając witrynę wartościową i unikalną treścią, która zoptymalizowana jest pod kątem wyszukiwarki, sprawiają, że rośnie szansa na powodzenie biznesu online.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj