Na polskim rynku oprócz firm kurierskich działają także brokerzy. Ich oferta od dłuższego czasu jest bardzo atrakcyjna nie tylko dla klientów biznesowych, ale także indywidualnych. Na czym polegają różnice? Co zyskują klienci brokera kurierskiego?

Broker kurierski a firma kurierska

W odróżnieniu od firmy kurierskiej, broker nie dysponuję flotą samochodową, siecią sortowni, centrów dystrybucyjnych i zespołem pracowników dostarczających przesyłki do klientów. Brokerzy prowadzą platformy wysyłkowe, gdzie dostępne są oferty firm kurierskich działających na polskim rynku. Usługi zamawiane w ten sposób są realizowane identycznie, jak w przypadku nadawania przesyłek bezpośrednio na stronie przewoźnika. Użytkownik wypełniając formularz nadawczy zyskuje więcej możliwości poprzez dostęp do ofert różnych firm kurierskich, ale na tym nie kończą się korzyści.

Nie warto przepłacać

Nadawanie przesyłek jest tańsze, gdy odbywa się na platformie wysyłkowej. Wynika to z faktu, że brokerzy podpisują z firmami kurierskimi umowy, poprzez które zyskują niższe stawki, na czym korzystają użytkownicy. Oczywiście, im zamówienie jest większe, tym stawka staje się jeszcze bardziej atrakcyjna. Na platformie wysyłkowej dostępne są wszystkie opcje standardowo oferowane przez kurierów, takie jak przesyłki ekspresowe, wysyłki za pobraniem czy dostawy na konkretną godzinę.

Elastyczne warunki współpracy

Klienci uzyskują rabaty nawet przy pojedynczych zamówieniach, a korzystanie z platformy wysyłkowej nie wymaga podpisywania jakiejkolwiek umowy. Elastyczne warunki współpracy są atrakcyjne zarówno dla przedsiębiorców, którzy nie muszą wiązać się z jednym przewoźnikiem, jak i klientów indywidualnych, którzy bez pomocy brokerów byliby skazani na cennikowe stawki. Stałe umowy z firmami kurierskimi najczęściej wymagają bowiem określania wolumenu paczkowego z wyprzedzeniem.

Dodatkowe benefity dla klientów brokerów kurierskich

Największym w Polsce brokerem kurierskim jest platforma Sendit współpracująca z DPD, InPost Pocztą Polską, FedEx oraz UPS. Użytkownicy mają więc szeroki wybór, ale atrakcyjne z punktu widzenia są również dodatkowe benefity. Zaliczają się do nich możliwość zaawansowanego śledzenia przesyłki, integracja platformy ze sklepem internetowym lub kontem na Allegro oraz wygodne rozliczenie na podstawie miesięcznej faktury zbiorczej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj