System ERP cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem. Nic dziwnego bowiem firmy potrzebują wysokiej jakości oprogramowań, dzięki którym możliwe jest usprawnienie różnych działań prowadzonych w przedsiębiorstwie. Niestety, dla wielu osób wdrażanie systemu ERP okazuje się skomplikowane. Z tego powodu postanowiliśmy nieco ułatwić to zadanie, przedstawiając zasady postępowania. Sprawdź, na czym polegają poszczególne etapy wdrożenia oprogramowania.

Przedsiębiorstwa coraz bardziej zdają sobie sprawę, jak ważną rolę odgrywają innowacyjne systemy w firmach. Usprawniają one pracę pod wieloma względami. W związku z tym tak dużo osób decyduje się na wdrożenie tych systemów, co niestety nie jest takie łatwe. Pracownik firmy SUPREMIS, partnera SAP mówi: Przeprowadzane badania udowadniają, że system ERP spełnia oczekiwania większości przedsiębiorców. Są oni zadowoleni z jego funkcjonowania. Jednak niektórzy nie czują satysfakcji ze sposobu wdrażania oprogramowania. Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie się do tego.

Etapy wdrażania oprogramowania ERP

Wdrożenie systemu ERP powinno składać się z sześciu etapów. Odpowiednio przeprowadzony proces sprawi, że przedsiębiorca będzie zadowolony i poczuje, że jego oczekiwania zostały spełnione. Dokładne zaplanowanie oraz właściwe przeprowadzenie wdrożenia umożliwia zachowanie pozytywnych relacji między klientem a partnerem.

Etap I – diagnoza

Należy pamiętać, że wdrożenie oprogramowania ERP wiąże się z koniecznością poświęcenia dużo czasu. Jest to proces, który angażuje wielu pracowników, zajmujących różne stanowiska. Dlatego tak istotne okazuje się spotkanie ze specjalistami i uzgodnienie możliwości. Pozwoli to uniknąć wszelkich problemów oraz przyspieszyć cały proces. Specjaliści zajmują się rozpoznaniem oczekiwań, a także analizą systemu pod względem stawianych wymagań.

Etap II – analiza

Na tym etapie następuje już wdrożenie systemu SAP w firmie. Zostają wyznaczone szczegółowe aktywności. Ma miejsce także dokładne zaplanowanie wszystkich prac. W spotkaniach uczestniczą zespoły, które zostały wyznaczone do realizacji projektu zarówno po stronie klienta, jak i partnera. Na tym etapie można się spodziewać również organizacji warsztatów dla użytkowników, aby odpowiednio przygotować ich do pracy z systemem.

Etap III – projekt

Jest to odpowiedni czas, by zespół partnera przygotował wszystkie dokumenty wdrożenia potrzeb, a także wymagań biznesowych klienta. Mają miejsce też środowiska testowe, których celem jest głównie konfiguracja. Projektowaniu podlegają konkretne modyfikacje, które mogą obejmować m.in. integrację czy interfejsy.

Etap IV – budowa

Podstawowym celem tego etapu jest stworzenie i przetestowanie wszelkich składników systemu. Zauważyć można znaczny rozwój funkcjonalności, które są dopasowywane do oczekiwań przedsiębiorcy. Na samym końcu mają miejsce testy akceptacyjne, wykonywane w obecności użytkowników kluczowych. Obejmują one zarówno procesy, jak i wymagania.

Etap V – uruchomienie

Jest to jeden z ostatnich etapów, w którym ma miejsce przeniesienie realizacji wszystkich czynności do nowego systemu ERP. Zespół partnera organizuje szkolenia dla użytkowników z obsługi oprogramowania. Konieczne jest również wykonanie ostatecznych testów działania systemu. Po uzyskaniu akceptacji zyskuje się gotowość do działania oprogramowania.

Etap VI – działanie

Ten etap prowadzi do finalizacji całego projektu. W jego trakcie dochodzi do ostatecznego audytu jakości wdrożenia. Po uruchomieniu systemu konsultanci ERP znajdują się w gotowości, aby w razie problemów od razu reagować. Dzięki temu wszelkie usterki mogą być usuwane na bieżąco. Pod koniec tego etapu następuje podpisanie Protokołu Odbioru Systemu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj