Eventy o digital marketingu oraz innego tego typu imprezy to bardzo ciekawe wydarzenia, na które warto przybyć niezależnie od tego, czy działamy w branży marketingu internetowego, czy jesteśmy właścicielami marek i promujemy się w sieci. Mogą być to bardzo korzystne spotkania, a zainwestowanie czasu, czy środków w ich wysłuchanie, jest bardzo dobrą inwestycją w naszą markę. Wiele osób nie korzysta z tej możliwości, nie wiedząc do końca, czym są takie imprezy, jakie korzyści dają i czy rzeczywiście warto na nich bywać. Poniżej odpowiadamy na te wszystkie wątpliwości i prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o imprezach marketingowych.

Czym są eventy marketingowe?

Eventy marketingowe to różnego rodzaju spotkania, targi czy prelekcje o szeroko pojętej tematyce digital marketingu. Są organizowane zarówno w świecie rzeczywistym jak i w przestrzeni wirtualnej. Najbardziej znane imprezy tego typu odbywają się rokrocznie i co roku przyciągają dziesiątki tysięcy osób zainteresowanych digital marketingiem. Mogą być one zarówno darmowe, jak i odpłatne, gdzie za wejściówkę na dany event będziemy musieli zapłacić. Ogólnie jednak spotkania i imprezy tego typu są dostępne dla wszystkich osób bez względu na to czy są współpracownikami agencji marketingowych, działają w branży digital marketingu, czy są klientami i chcą dowiedzieć się, jak najwięcej o marketingu internetowym.

Imprezy marketingowe, mogą poruszać najróżniejsze tematy związane z reklamą internetową. Często będą to np. kwestie stron internetowych, content marketingu czy kampanii reklamowych. Duże targi i eventy mają bardzo szeroki program wystąpień, czy szkoleń z różnych dziedzin marketingu — uwzględniające najnowsze trendy czy niszowe metody reklamy jakie są najczęściej wykorzystywane.

Same eventy marketingowe mają podobną koncepcję. Mogą odbywać się w ciągu jednego dnia lub kilku dniu. Przed zakupieniem biletu znamy harmonogram i wiemy, jakie wydarzenia oraz imprezy towarzyszące będą odbywały się w konkretnym czasie ogólnego eventu. W trakcie spotkania będziemy mogli porozmawiać z przedstawicielami marek zajmujących się digital marketingiem, którzy najczęściej posiadają swoje stoiska. Będziemy mogli również uczestniczyć w panelach dyskusyjnych, seminariach czy innego rodzaju prelekcjach, gdzie specjaliści z danej branży będą omawiali poszczególne zagadnienia.

Dlaczego warto uczestniczyć w takich eventach

Pierwszym i zdecydowanie największym plusem, dla którego, warto uczestniczyć w tego typu eventach, jest możliwość podniesienia swojej wiedzy o digital marketingu. Dzięki temu będziemy mogli podnosić swoje kompetencje, a także umiejętności, jeśli jesteśmy pracownikami agencji marketingowej lub działamy w branży marketingu internetowego. Jeśli z kolei jesteśmy klientami agencji lub markami, które chcą się reklamować w internecie, będziemy mogli samodzielnie przeprowadzać działania reklamowe. Dzięki temu będziemy mogli zaoszczędzić spore ilości pieniędzy, które wydajemy na obsługę kampanii reklamowych czy innych metod digital marketingu. Posiadając sporą wiedzę z tego zakresu, będziemy mogli również dużo lepiej kontrolować i nadzorować cały proces, a także dowiemy się, czy agencje marketingowe działają zgodnie z najwyższymi standardami i wykonują dla nas zlecenie rzetelnie.

Eventy tego typu to również bardzo dobra okazja do różnorodnych spotkań a także nawiązania nowych kontaktów. Niezależnie od tego, czy reprezentujemy stronę agencji marketingowych czy klientów, będziemy mogli poznać inne osoby podobne do nas, a także wymienić się spostrzeżeniami. Często rozmowa nawet krótka będzie dawała nam sporo podpowiedzi, które będziemy mogli wdrożyć się w naszym biznesie lub w naszej karierze zawodowej. Nawiązując nowe znajomości, często też uzyskamy wiele ciekawych możliwości np. dołączenia do projektu, lub bardziej atrakcyjnego promowania naszej marki w sieci.

Eventy o digital marketingu są również obecnie łatwo dostępne i są prowadzone w dużej ilości. Okres padami koronawirusa uniemożliwiał przeprowadzenie wielu tego typu eventów, gdzie tylko część z nich odbywa się w wersji wirtualnej w internecie. Jest to zatem bardzo dobry czas na uczestniczenie w tego typu spotkaniach i konferencjach. Nie musimy również znać się na marketingu internetowym, a same bilety możemy kupić dokładnie tak samo prosto, jak na inne wydarzenia rozrywkowe. Oznacza to, że możemy dosyć łatwo wejść na takie spotkanie i uzyskać bardzo wiele przydatnej wiedzy.

Często, rozmowa z innymi osobami lub specjalistami danej dziedzinie digital marketingu pomoże nam rozpocząć skuteczną i efektywną promocję w internecie. Jeśli jesteśmy właścicielami marek, które chcemy promować w internecie, eventy tego typu, mogą natchnąć nas do nowych rozwiązań, a także zmiany strategii. Dzięki temu będziemy mogli wydawać środki dużo bardziej efektywnie, a także pozyskiwać i więcej klientów. Wydarzenia o tematyce digital marketingowej są również korzystne dla bardzo szerokiej grupy osób, gdyż często poruszają bardzo szerokie spektrum tematów. Dzięki temu na pewno znajdziemy coś dla siebie i odniesiemy korzyści z udania się na takie spotkanie.

Korzyścią dla osób na co dzień pracujących w branży digital marketingu jest również możliwość przyspieszenia swojej kariery zawodowej. Na takich eventach będziemy spotykali duże ilości osób, które prowadzą własne agencje lub headhunterów poszukujących specjalistów w konkretnych dziedzinach digital marketing. Możemy również nawiązać wiele kontaktów, pozostawić dokumenty rekrutacyjne, czy zmienić wręcz pracę od ręki. Jeśli zatem chcemy z pierwszej ręki otrzymać najlepsze oferty pracy, a także dowiedzieć się, czy na rynku są wakaty, powinniśmy udać się właśnie na takie spotkania.

Jeśli poszukujemy możliwości startu pracy w tej branży, eventy digital marketingowe będą również bardzo dobrym sposobem na pierwszy staż lub pracę. Są polecane zatem dla osób, które planują dopiero rozpoczęcie swojej kariery w branży marketingowej lub są również na początku prowadzenia własnej działalności, którą chcą reklamować w internecie. Obszar marketingu jest niezwykle ważny i kluczowy wręcz dla wszystkich marek, a zwiększając kompetencje na tym polu, z pewnością będziemy łatwiej, szybciej i efektywniej prowadzili naszą markę.

Sprawdź ofertę AgencjaHostess.com – hostessy na targi, konferencje i eventy. Zdjęcie wykonano podczas Kongresu 590 w Jasionce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj