Wzbudzenie zainteresowania oraz przyciągnięcie uwagi klientów to pierwszy i często najważniejszy krok w procesie sprzedażowym. Aby wzmocnić strategię działania właśnie w tym obszarze, warto sięgnąć po efektowne ekspozytory, które staną się atrakcyjną oprawą asortymentu i pozwolą skutecznie zaprezentować jego wszystkie zalety. Podpowiadamy, jakie moduły wystawiennicze najlepiej nadają się do ekspozycji niewielkich przedmiotów.

Co to jest postument ekspozycyjny i do czego służy?

Postumenty to wysokie, proste konstrukcje o kształcie prostopadłościanów. Tego typu ekspozytory mogą składać się z samej ramy, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, by dodatkowo obudować ściany postumentu panelami. Najczęściej rama jest wykonana z aluminium albo stali, natomiast panele boczne z PCV lub pleksi. Coraz większą popularnością cieszą się również obudowy z mniej typowych materiałów, w tym zwłaszcza: blachy dekoracyjnej, forniru, paneli szklanych, a nawet elementów kamiennych. Z kolei w roli blatu doskonale sprawdzają się płyty HPL bądź płyty meblowe. Wybór materiałów jest tak szeroki, że można łatwo dopasować design postumentu do strategii firmy i zarazem aranżacji przestrzeni wystawowej.

Takie ekspozytory mają wiele zastosowań, jednak ich podstawowe zadanie to prezentacja niewielkich produktów o niedużej wadze. Do ekspozycji większego sprzętu AGD (np. odkurzaczy, mikrofalówek) lepiej wybrać bardziej wytrzymałe podesty, lecz miksery, ekspresy do kawy, roboty kuchenne można bez obaw umieścić właśnie na postumentach. Ponadto praktyczne prostopadłościany można wykorzystać do zaprezentowania m.in.: książek, alkoholu, kosmetyków, dekoracji do domu, zabawek, ubrań i obuwia. Na postumentach ekspozycyjnych świetnie wyglądają zwłaszcza artykuły luksusowe lub będące wizytówką oferty – podwyższenie sprawia, że klienci od razu zwracają uwagę na dany produkt. Ekspozytor dzięki minimalistycznemu, nowoczesnemu designowi dodaje stoisku elegancji, ale jednocześnie nie jest w stanie przyćmić cech asortymentu.

Zastosowanie postumentów i gablot ekspozycyjnych

Największą konkurencję postumentów stanowią gabloty. Obydwa te ekspozytory charakteryzują się podobną konstrukcją, przy czym gabloty zwykle są obudowane panelami przezroczystymi (np. z pleksi lub szkła). Poza tym w przypadku postumentów produkt jest umieszczany bezpośrednio na blacie znajdującym się na górze bryły, natomiast gabloty umożliwiają włożenie przedmiotu do środka. Co więcej, wyposażeniem gablot mogą być półki, które zwiększają powierzchnię do przechowywania niewielkich artykułów, np. biżuterii, zegarków, części komputerowych. W gablotach można również zamontować zamek.

Pracownik firmy Clever Frame, producenta i projektanta modułów wystawienniczych, doradza: W gablotach warto przechowywać cenne przedmioty, które wymagają dodatkowego zabezpieczenia przed kradzieżą albo powinny być oglądane wyłącznie w towarzystwie personelu. Z kolei postumenty gwarantują klientom swobodny dostęp do asortymentu. Trzeba także pamiętać, że w gablotach przestrzeń do przechowywania może być rozbudowana o kolejne półki, a w postumentach miejsce do ekspozycji jest ograniczone.

Podczas projektowania stoiska wystawowego należy też wziąć pod uwagę wszystkie dodatkowe potrzeby, np. konieczność wygospodarowania powierzchni wzmacniającej przekaz marketingowy bądź informacyjny. Postumenty doskonale sprawdzą się w takiej roli, ponieważ ich ścianki można uzupełnić o wymienne panele graficzne. Dla odmiany gabloty lepiej będą wyglądać w duecie z pylonami czy kasetonami – części reklamowa i ekspozycyjna będą wówczas wyraźnie oddzielone.

Co wybrać do ekspozycji niewielkich produktów: postument czy gablotę?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here