Zastanawiasz się – jak odżywiać się w ciąży? Pewnie wiele razy słyszałaś, że spodziewająca się dziecka kobieta powinna jeść za dwoje. Czy na pewno? To jeden z wielu mitów. Wciąż funkcjonuje wiele mitów na temat odżywiania w ciąży. Jakie produkty powinna włączyć do swojej codziennej diety kobieta w ciąży? Podpowiadamy.

Dieta w ciąży – na czym się skupić?

Zasady odżywiania w ciąży nie jest trudna ani uciążliwa. Jakie produkty włączyć do diety w ciąży? Kobiety w tym stanie mają ochotę na różne smaki. Chcąc zjeść coś słodkiego, nie możemy się frustrować. Słodycze nie powinny zastępować głównych posiłków, jednak cukry proste obecne w białym cukrze, słodyczach i owocach mogą gościć w menu przyszłej mamy. Zachowajmy zdrowy rozsądek, słodycze nie mogą być na pierwszym planie.

Jak dowodzą badania, mięso powinno być spożywane przez kobiety w ciąży niemal codziennie, jednak w niewielkich ilościach. Najlepiej wybierać mięso białe, czyli drobiowe, zamiast mniej zdrowego – czerwonego. Mięso bowiem to jedno z najlepszych naturalnych źródeł żelaza, na które wzrasta zapotrzebowanie w ciąży. Pozostałe produkty, zawierające żelazo mogą nie pokrywać potrzeb organizmu. Warto mieć świadomość, że żelazo pochodzenia roślinnego bardzo słabo się wchłania w organizmie człowieka.

Dieta w ciąży – postaw na naturalne składniki

W ciąży bardzo ważne jest, aby w większości zrezygnować z tłustych mięs i smalcu. Produkty te spożywane w nadmiernych ilościach sprzyjają otyłości, miażdżycy i powstawaniu choroby wieńcowej. Warto więc spożywać oleje roślinne, które są uznawane za zdrowe tłuszcze. Zawierają one wiele witamin – K, E i A, a także są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju płodu. Bardzo ważne są kiszonki w ciąży. To substancje, które dostarczają dużą ilość witamin i składników odżywczych. Przyszłe mamy zastanawiają się już – jak wzmocnić układ immunologiczny dziecka. Pierwszym krokiem jest właśnie zadbanie o swoją dietę w ciąży.

Szczególnie poleca się spożywanie oliwy z oliwek oraz olejów sojowych, słonecznikowych i rzepakowych. W diecie przyszłej mamy idealnie sprawdzą się również soki ekologiczne. Ważne, by była jak najbardziej naturalne i pozbawione sztucznych substancji konserwujących.

Jak wiadomo w ciąży wzrasta zapotrzebowanie na niektóre składniki i witaminy. Dziecko potrzebuje do prawidłowego rozwoju większej ilości białka, ale również wapnia, żelaza, witamin oraz kwasu foliowego. Prawidłowa dieta kobiety w ciąży powinna więc zawierać odpowiednią ilość fosforu i cynku oraz witamin z grupy B. Żywienie w ciąży jest niezwykle ważne, a zmiana nawyków na dobre powinna nastąpić jeszcze przed zajściem w ciążę. Jeśli starasz się o dziecku lub dopiero to planujesz – pamiętaj o ustaleniu właściwych nawyków żywieniowych i zorganizowaniu prawidłowej diety, odpowiedniej dla dziecka i przyszłej mamy.

Jak odżywiać się w ciąży?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here