Chociaż praca jako kasjer może wydawać się banalnie prosta i niewymagająca to tak naprawdę wachlarz obowiązków kasjera jest niezwykle szeroki. Oprócz wydawania paragonów i rozliczania zakupów kasjerzy zazwyczaj muszą na bieżąco dbać o porządek na sklepie, dokładać towar, a także odpowiadać na pytania sfrustrowanych klientów. Niejednokrotnie muszą także rozwiązywać i łagodzić konflikty oraz przyjmować reklamacje od niezadowolonych konsumentów. Dowiedz się, jak wygląda praca na kasie od kuchni i jak radzić sobie na co dzień z trudnymi sytuacjami w miejscu zatrudnienia.

Praca na kasie to niezwykle ciekawe doświadczenie

Praca na kasie to połączenie pracy fizycznej z bezpośrednią obsługą klienta. Wymaga nie tylko świetnych umiejętności interpersonalnych, ale także dobrej organizacji czasu, cierpliwości i niezłej kondycji. Jednak warto zauważyć, że osoby pracujące jako kasjerzy często chwalą ten zawód, zwracając uwagę na takie plusy jak możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami i szansę na poznanie nowych osób. Oprócz tego kasjerzy jako pierwsi mają informacje o nadchodzących promocjach, znają doskonale dostawców oraz wiedzą, po które produkty warto sięgać.

Dodatkowo praca na kasie w Opolulub innym dużym mieście, zwłaszcza w znanych sieciówkach, jest często dobrze płatna, a pracownicy mogą liczyć na wiele różnych benefitów oraz elastyczny grafik. Jednak, jak w każdej pracy z klientem, także praca na kasie może wiązać się z trudnymi sytuacjami. Na co zwrócić uwagę w tym zakresie?

Kim jest trudny klient?

Praca na kasie w Opolu, w Szczecinie czy innym mieście to codzienne poznawanie nowych ludzi. Wśród klientów odwiedzających sklep mogą trafić się także osoby trudne w obsłudze. Niekiedy są to niezdecydowani kupujący, którzy zadają mnóstwo pytań, ciężko im doradzić i wskazać konkretny produkt, który spełniłby ich oczekiwania. Dlatego w wielu przypadkach praca jako kasjer wymaga od pracowników cierpliwości. Jednak najczęściej spotykanym typem trudnych klientów są osoby niezadowolone z zakupu, ceny czy zasad promocji.

Bardzo często okazują one swoją frustrację w bezpośredni i niezbyt miły sposób. Zazwyczaj jest to moment stresujący zarówno dla obsługi, jak i kupującego. Nieumiejętne podejście ze strony kasjera może wywołać prawdziwą burzę i doprowadzić do konfliktu. Jak więc radzić sobie w pracy z trudnymi, roszczeniowymi czy wręcz opryskliwymi kupującymi? Oto kilka cennych wskazówek.

Praca na kasie i konfliktowe sytuacje

Oczywiście na wstępie warto zaznaczyć, że każda sprawa wymaga indywidualnego podejścia, jednak w obsłudze trudnego klienta jest kilka uniwersalnych zasad, którymi warto się kierować. Po pierwsze – należy zachować spokój i trzymać emocje na wodzy. Nie jest to proste, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z osobą, która atakuje nas personalnie, obraża czy zwyczajnie nie słucha. Jednak złość w tak stresującej sytuacji nic nie da, a jedynie powiększy problem. Nie chodzi o to, żeby dać się obrażać. Wówczas takiej osobie należy wyraźnie dać znać, że na złe traktowanie się nie zgodzimy i jasno wytyczyć granice konwersacji.

Spokój przede wszystkim…

Do rozzłoszczonego klienta należy zwracać się łagodnym tonem i starać się jak najbardziej rzeczowo odpowiadać na jego pytania i argumenty. Jeśli nie jesteśmy czegoś pewni, nie należy kłamać – najlepiej zwrócić się wtedy o pomoc do kierownika lub innego przełożonego. Warto też postarać się dobrze zrozumieć rozmówcę. Niejednokrotnie przyczyną ostrej wymiany zdań jest zwykłe niedopatrzenie lub nieporozumienie.

Co ważne, nie należy brać słów sfrustrowanego kupującego do siebie – choć nieprzyjemne, często nie świadczą one w żadnym stopniu o naszej wartości. Warto poświęcić także czas na odpowiednie przygotowanie do pracy – znajomość warunków aktualnych promocji lub szkolenia w zakresie budowania relacji z klientem mogą okazać się w tym celu bardzo pomocne.

Praca jako kasjer to wymagające, ale jednocześnie niezwykle satysfakcjonujące zadanie. Codzienny kontakt z ludźmi oraz różnorodność obowiązków sprawiają, że w tej pracy możemy zapomnieć o monotonni. Na uwadze warto mieć fakt, że trudności w relacjach biznesowych mogą okazać się dobrą nauką, którą warto wykorzystać, aby w przyszłości zmienić sfrustrowanego kupującego w zadowolonego klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj