Zdobycie zainteresowania w sieci przybliża marę do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników. Narzędzia, które wspierają strategie i kampanie reklamowe są ogólnodostepne, jednak by z nich korzystać, trzeba posiadać odpowiednią wiedzę. Nie wszystkie są potrzebne do konkretnego modelu biznesu, a wybranie właściwych szybko przyniesie rezultaty.
Innowacyjny model reklamy
Jednym z najciekawszych sposobów na docieranie do potencjalnych klientów jest RTB (skrót z ang. Real-Time Bidding). Model ten polega na kupieniu odsłony reklamy w aukcji w konkretnym czasie, która wyświetla się tylko wybranym osobom. Jak to możliwe? Na podstawie pliku cookie wybierany jest ten klient, który może być zainteresowany ofertą.
Cały model zrzesza kilka platform, które ze sobą współpracują. Są to reklamodawcy, których reklamy będą się wyświetlać; wydawcy, czyli właściciele stron, którzy udostępniają powierzchnię reklamową; SSP (Supply Side Platform ) platformy, które sprzedają powierzchnie reklamowe podczas licytacji, DSP (Demand Side Platform) platformy, które obliczają i zarządzają stawkami za powierzchnię reklamową.
Korzyści płynące z modelu RTB
Metoda ma wiele zalet, jedną z nich jest możliwość dotarcia tylko i wyłącznie do grupy docelowej, a więc do osób, które są zainteresowane ofertą. To znacznie korzystniejsze niż w przypadku standardowych reklam, które wyświetlają się wszystkim, bez względu na to, czy występuje jakieś zainteresowanie marką czy nie. Kolejnym atutem RTB jest cena. W przypadku tego modelu płaci się tylko za wyświetlenia reklamy potencjalnym klientom. Nie można zapomnieć również o rezultatach, jakie niesie ze sobą RTB. Efekty utrzymują się przez bardzo długi czas na wysokim poziomie. Skuteczne działania prowadzone przez profesjonalne firmy, takie jak Fabryka Marketingu pozwalają na kierowanie reklamy do odbiorcy według dwóch czynników:
– ratergeting, a więc na podstawie określonych działań przez klienta na stronie formy;
– profil behawioralny, czyli wiek, odwiedzane serwisy, zainteresowania.