W dziedzinie marketingu , w tym i promocji wiele się w ostatnich latach zmieniło i niekoniecznie do końca się sprawdzają w praktyce „elementarzowe” definicje. Internet, smartfony i komputeryzacja zmieniły wiele i to tak, że niektóre sposoby promowania się trudno jest dokładnie zdefiniować.

Współczesne technologie wkradły się również do agroturystyki. Mówienie o własnym portalu internetowym lub fanpage’u trąć już banałem, bowiem to jest już norma. Tyle że nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak długo i te narzędzia będą się sprawdzały w promocji. Przecież nowe technologie pojawiają się każdego dnia. Jedna z japońskich firm twierdzi, że dni smartfonów są policzone.

Mimo to…

Póki co nawet jeszcze przed oficjalnym otwarciem naszej agroturystyki warto jest już mieć swoją stronę internetową i jej odnośnik na Facebooku (fanpage). Sygnały już warto puszczać kilka tygodni (a nawet miesięcy) wcześniej.

Natomiast zarówno strona, jak i fanpage nie spełnią swoich zadań jeśli nie będą zawierały profesjonalnie zaprojektowanego logo wraz z konsekwentną (stosowaną potem na innych przekaźnikach) kolorystyką. I oczywiście nazwa, przyciągająca ale nie odstraszająca (odstraszającą może być na przykład „Faraon”).

Narzędziem mogącym dać świetny efekt promocyjny może być zamówienie dla siebie aplikacji smartfonowej opisującej otoczenie naszej agroturystyki, wraz z mapką i atrakcjami. Wbrew pozorom nie jest to już takie trudne.

Mimo to nie zapominajmy o tradycyjnych formach reklamy. Niezbędne są oczywiście plansze kierunkowe i reklamujące na istotnych zakrętach drogi do gospodarstwa. Także znaki przebiegu tego odcinka.

Ważnym elementem reklamy są bramy gospodarstwa, tu też niezbędne jest logo i nazwa. No i otoczenie, to również reklama. Najlepiej sprawdza się dające wrażenie spokoju z urządzeniami wykonanymi z materiałów naturalnych (unikajmy plastiku). Dobre przykłady gustownie urządzonego otoczenia gospodarstwa agroturystycznego znajdziemy w Bieszczadach, na Warmii i Mazurach i w mazowieckiem.

Inne formy reklamy

Inną nie mniej ważną formy reklamy agroturystyki jest oferta zapewniająca gościom pobyt w miejscu mającym swoją tożsamość, nawiązującym do lokalnej historii i tradycji.

Gospodarstwa w znacznej mierze reklamują się uczestnicząc w lokalnym życiu kulturalnym, festynach regionalnych (np. festiwalach potraw i rzemiosła). Opłaci się promocyjnie zostać członkiem lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych w tym również Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne”.

Dobrym rodzajem promocji są certyfikaty kulinarne, miedzy innymi Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego.

Narzędzi promocyjnych może być dużo więcej, choć czasem warto jest się zdać również na intuicję.

Źródło: Konstantow.pl agroturystyka mazowieckie

Fot.: Agnieszka Bil

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj