Współczesne czasy wymagają nowoczesnych rozwiązań, dlatego aby nie pozostać w tyle, należy nieustannie usprawniać infrastrukturę swojej firmy. W dobie rewolucji informatycznej, warto jest celować w zautomatyzowanie jak największej ilości procesów – od sprzedaży, poprzez zarządzanie, aż po obsługę klienta. Im więcej czynności wykonuje za nas komputer, tym więcej zasobów możemy poświęcić na bardziej naglące aspekty działalności. Najlepiej jest stosować wyspecjalizowane systemy, takie jak CRM online.
Tak zwany Customer Relationship Management to zaawansowany system informatyczny, który powoli zostaje uznany za standard i podstawę w funkcjonowaniu niejednej firmy. Z założenia, ma on na celu automatyzację części aspektów działalności, wliczając w to:
- Marketing
- Obsługę klienta
- Sprzedaż
W gruncie rzeczy, wymienione wyżej działy są kluczowe do efektywnego prowadzenia biznesu, a zarządzając nimi w konwencjonalny sposób musimy liczyć się z koniecznością inwestowania w nie ogromnych sum pieniędzy, pracowników i zasobów.
Czy system CRM online jest opłacalny?
Większość przedsiębiorców dość ostrożnie podchodzi do perspektywy wprowadzenia CRM online w strukturę swojej firmy. Nie można się im dziwić – rozwiązanie to wymaga fundamentalnej przebudowy większości systemów, które były do tej pory wykorzystywane do zarządzania poszczególnymi działami. Pomimo tego, na dzisiejszym rynku operuje wielu usługodawców, którzy umożliwiają szybkie i sprawne zaaplikowanie systemu Customer Relationship Management, bez kilkudniowego zastoju działalności, którego tak obawia się większość przedsiębiorstw.
Rzecz jasna, nadal wymaga to pewnej dedykacji oraz inwestycji pieniężnych, lecz koszty te bez wątpienia się zwrócą. W wykazie długoterminowym, firmy stawiające na Customer Relationship Management notowały znacznie wyższe wyniki sprzedaży, ponieważ były w stanie lepiej dopasować swoją ofertę do dynamicznych zmian zachodzących na rynku – coś, z czym często ma problem nawet zespół doświadczonych specjalistów od marketingu. Tutaj nasuwa się kolejna, niepodważalna zaleta tego rozwiązania – stawiając na zautomatyzowane zarządzanie obsługą klienta, nie musimy już opłacać tak licznych stanowisk. Program komputerowy nie męczy się, nie bierze urlopu ani nie choruje, co czyni z niego idealnego pracownika.
Najistotniejsze korzyści płynące z CRM online – o czym warto pamiętać?
CRM online nie bez powodu szybko zyskuje na popularności. Do najważniejszych zalet tego rozwiązania można zaliczyć:
- Kategoryzację klientów ze względu na zainteresowania
- Zbieranie informacji o potencjalnych klientach
- Zautomatyzowaną personalizację obsługi
- Zintegrowany panel zarządzania zgromadzonymi danymi
Większość wersji systemu Customer Relationship Management jest bardzo czytelna i przystępna nawet dla osób z nimi nieobeznanych, dlatego z pewnością szybko uda nam się opanować ich obsługę.