Tworzenie kampanii linków sponsorowanych Google Adwords wydaje się z pozoru banalnie proste. W końcu wystarczy znaleźć cel kampanii, dobrać odpowiednie słowa kluczowe, napisać tekst reklamowy i dopasować grupy produktów do działań marketingowych. Jednak kiedy przychodzi moment startu kampanii po krótkim czasie często analizując jej wyniki zachodzimy w głowę dlaczego budżet dzienny tak szybko umyka, a ruch na stronie nie przynosi rezultatów w postaci konwersji. Warto więc zastanowić się, jakie są najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu kampanii Adwords.

Start kampanii bez odpowiedniego przygotowania

Start kampanii bez odpowiedniego przygotowaniaKażda kampania marketingowa wymaga dobrego przemyślenia tematu. Przede wszystkim trzeba zastanowić się do kogo ma być kierowana i jakie są jej cele. Oczywiście ważne jest określenie, jakie są nasze oczekiwania względem kampanii linków sponsorowanych Google. Wszędzie ważna jest ekonomia, a więc ustalenie budżetu, ale nie tylko dla całej kampanii, a przede wszystkim dla poszczególnych słów kluczowych. Zanim jednak do klucza dotarcia do klientów dojdziemy. Trzeba sprawdzić czy strona została odpowiednio zoptymalizowana pod wybraną kampanię. Jeśli jej celem ma być zdobycie nowych zarejestrowanych użytkowników, to warto jest stworzyć podstronę rejestracji z najważniejszymi informacjami, a także rzecz jasna zawierającą główne słowa kluczowe. Zbyt przeładowana treść strony z pewnością zniechęci potencjalnych użytkowników do podjęcia oczekiwanej akcji, czyli rejestracji. Podobnie rzecz ma się z kampaniami produktowymi, gdyż atrakcyjna reklama może zachęcić do zakupów, być może nie za pierwszym wejściem, ale za kolejnym, o co można postarać się w kampanii remarketingowej.

Linki sponsorowane Google – nieprawidłowe dobranie słów kluczowych

Nieodpowiednia strategia prowadzenia kampanii.Częstym błędem w kampaniach linków sponsorowanych w Google jest nieodpowiednie dobranie słów kluczowych,może to się tyczyć zbyt wąskiego potraktowania tematu i zawężenia grupy odbiorców do określonej lokalizacji, a także zbyt szerokiego i ogólnego przez co reklama przegrywa z lepiej zarządzanymi kampaniami o większym budżecie. Niezwykle istotne jest również stosowanie tzw. wykluczeń. Dzięki temu można zniwelować ilość nietrafnych dopasowań zapytań do grupy docelowej, a także marnotrawstwa budżetu dziennego przeznaczonego na kampanię z powodu kliknięć nie przynoszących oczekiwanych rezultatów w postaci zakupów, zapisania się do newslettera, czy skorzystania z oferty promocyjnej.

Nieodpowiednia strategia prowadzenia kampanii.

Wyświetlane w wyszukiwarce i na stronach partnerskich Google linki sponsorowane Google Adwords powinny być dopasowane do wybranych odbiorców. Może to dotyczyć np. reklamy produktów wyróżniających się w ofercie. W takiej sytuacji należy dopasować słowa kluczowe, tak by pasowały nie tylko do wybranej oferty produktowej, ale również grupy docelowej. Osoba poszukująca unikatowych albumów na zdjęcia, raczej nie chce oglądać po kliknięciu w link zwykłych modeli, które może znaleźć na każdej stronie. Brak dobrego tekstu zachęcającego do zakupu również nie pomaga w rozszerzeniu grona klientów. Warto pamiętać, że w tekście reklamowym powinny znaleźć się słowa kluczowe, a jednocześnie musi on trafiać do odbiorców, być krótki acz treściwy. Oczywiście w przypadku reklam produktów nie można zapomnieć o stosowaniu reklam PLA, dzięki temu ilość konwersji nie jest mała, a ruch nie jest sztucznie generowany. Klikając w taką reklamę potencjalny klient wie już z czym ma do czynienia, co zmniejsza prawdopodobieństwo szybkiego opuszczenia strony. Oczywiście reklamy PLA muszą być doskonale dopasowane do słów kluczowych, co zwiększa wiarygodność i buduje rozpoznawalność.

Zbyt mały budżet przeznaczony na kampanię Adwords

W przypadku kampanii Adwords warto jej zoptymalizowanie powierzyć profesjonalistom. Dzięki temu można ograniczyć koszty i uzyskać znacznie większą liczbę konwersji w ramach zaplanowanego budżetu. Oczywiście zbyt mały budżet przy konkurencyjnych słowach kluczowych powoduje, że reklama jest wypierana przez te lepiej opłacane. Istotny jest również wskaźnik jakości, czyli dostosowanie strony i reklamy, które muszą być jak najlepiej dopasowane i dopełniające się. Warto zauważyć, że wskaźnik od 1 do 10 wpływa na cenę za kliknięcie w reklamę. Zatem brak optymalizacji kampanii, nie korygowanie słów kluczowych, nie tworzenie wykluczeń, czy odpowiedniej ilości rozszerzeń powoduje, że kampania staje się droższa, a jednocześnie mało efektywna. Tworzenie kampanii promocyjnych w Google jest niełatwym procesem. Dlatego zamiast powielać te same błędy, lepiej jej powierzyć tą pracę specjalistom.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj