Pozycjonowanie stron ma charakter nie tylko ogólnopolski, ale również lokalny. Działania oparte na podnoszeniu stron w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google mogą dotyczyć jednego miasta – pozycjonowanie stron Gliwice. Dotyczy ono przede wszystkim niedużych działalności, których konkurencja są okoliczne zakłady, firmy, przedsiębiorstwa.

Lokalne działalności takie jak wypożyczalnie samochodów, salony kosmetyczne, salony fryzjerskie o jednostkowych charakterze promują się przede wszystkim lokalnie, czyli na terenie miasta lub województwa. Pozycjonowanie strony wtedy ma nieco inny charakter, ponieważ analizie podlega nieduża firma i lokalna konkurencja. Wszystkie zamieszczane treści na stronie, w artykułach sponsorowanych są skierowane do lokalnej grupy odbiorców. Należy pamiętać o tym, że pozycjonowanie to nie tylko podnoszenie strony internetowej w wynikach wyszukiwania, ale również reklama własnej działalności – marki, usług czy towarów. Jak skutecznie podzielić pozycjonowanie strony z reklamą?

Zaczynamy od audytu

Jeśli nie wiemy, od czego zacząć pozycjonowanie stron to najlepiej zacząć od wyszukania lokalnej dobrej firmy z latami tradycji np.: https://www.extraseo.pl/pozycjonowanie-gliwice.html. Eksperci udzielą bezcennej i bezpłatnej porady oraz wyceny. Przed podpisaniem umowy zostanie stworzona strategia, której celem będzie podniesienie strony w wynikach wyszukiwania oraz skuteczna reklama przedsiębiorstwa o charakterze lokalnym. Stworzony audyt – ocena strony, jej potencjału, określenie dotychczasowych działań, służy wybraniu najlepszej strategii. Tylko dobrze zaplanowanie działania, znajomość klienta i konkurencji pozwoli ekspertom oszacować budżet kampanii, jej cele i cenę.

Kilka słów o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron w takim mieście jak Gliwice o charakterze lokalnym ma podnieść stronę klienta na tle konkurencji. Istotnym elementem jest wpisywanie w słowa kluczowe miejscowości lub obszaru działania konkretnego przedsiębiorstwa. Przykładem słowa kluczowego/frazy jest: Kosmetyczka Gliwice lub salon fryzjerski Śląsk. Na pierwszy rzut oka widać, że osoby poszukujące konkretnej usługi posługują się przy okazji konkretną lokalizacją i na tym terenie należy uwzględnić także swoją działalność i konkurencji. Podobnie jest z pozycjonowaniem, gdy publikujemy treści na serwisach zewnętrznych. Tworzenie artykułów sponsorowanych to jedno, ale odpowiednia ich publikacja w prasie lokalnej to drugie. Nie ma sensu marnowania potencjału finansowego kampanii na publikacje śląskiej działalności w prasie warszawskiej.

Reasumując pozycjonowanie i kampanie reklamowe, należy mieć na względzie charakter i cele w ujęciu lokalnych. Małe firmy, domy wysyłkowe to zupełnie inna kategoria. Sprzedaż wysyłkowa prowadzona nawet przez jedną osobę ma zupełnie inny zasięg. Pozycjonowanie odnosi się wtedy niemal bez ograniczeń do terenu, a za to zawężane jest do konkurencji (te same produkty/usługi).

Czy to się opłaca?

Wszystko zależy od wybranej formy promocji. Pozycjonowanie stron może kosztować 300 zł i mieć charakter jednorazowy, a może kosztować 50 tys. zł i obejmować wielomiesięczne działania na dużą skalę. Dlaczego może aż tyle kosztować taka usługa? W zależności od wybranych wariantów można stworzyć nową stronę internetową, bardziej odpowiednią pod względem szaty graficznej, zamieszczanych treści, słów kluczowych. Poza tym sama strona internetowa może być responsywna, czyli poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych lub tworzymy nową wersję mobilną dla urządzeń. Te wszystkie zmienne i wiele innych wpływa na cenę usługi. Czy to się opłaca? Oczywiście, że tak! Ruch na pozycjonowanej stronie może zwiększyć się kilkudziesięciokrotnie, a dzięki chwytliwym treściom można łatwo przełożyć go na wyższe dochody.

Jakie plusy ma pozycjonowanie stron?

Poza zwiększeniem ruchu i przełożeniem go na dochody jest to także długofalowa reklama. Działanie SEO i optymalizacja strony przynoszą efekty na dłuższy czas. Zamieszczane treści, reklamy trafiają do kluczowych klientów, którzy stają się stałymi klientami. Jak mówi stara maksyma ekonomiczna: 80% obrotu kreujemy tylko na 20% klientów. Najważniejsze jest niezmarnowanie uzyskanego potencjału i zatrzymanie zdobytych klientów. Jak to zrobić? Cyklicznie co kilka miesięcy procedurę najlepiej odświeżyć. Zamieścić nowe artykuły sponsorowane, nowe treści na stronie promujące najnowsze usługi czy towary. Klient, który szybko się przyzwyczai do określonej formuły, poszuka czegoś nowego u zmieniającej się konkurencji. Poza tym bazowanie kilka lat na jednym pozycjonowaniu, jest błędem. Google zmienia swoje algorytmy, a konkurencja stale pracuje również nad pozycjonowaniem. Powtarzanie procesu, co jakiś czas pozwoli utrzymać uzyskane efekty, a nawet poprawić, co znów przełoży się na pozyskanie stałych klientów i utrzymaniu już starych.

Lokalne pozycjonowanie stron to proces stały, który dotyczy małych firm, konkurujących z „sąsiadami”. Pozycjonowanie i reklama mają na celu osiągnięcie jak najlepszych wyników sprzedażowych, a nie tylko zająć wysokie miejsce w rankingu w Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj