Rozrusznik jest elementem, którego zadaniem jest rozruchu silnika spalinowego. Skierowana do niego z akumulatora energia elektryczna jest zmieniana w pracę mechaniczną, co skutkuje obrotem wirnika, a w efekcie koła zamachowego silnika spalinowego. Umożliwia obrót wału korbowego z pożądaną prędkością i start jednostki napędowej. Dowiedz się, czym jest regeneracja rozrusznika i dlaczego warto ją przeprowadzić!

Z czego wynika konieczność regeneracji rozrusznika?

Problem z uruchomieniem samochodu oraz nietypowe hałasy mogą wskazywać na awarię rozrusznika. Najczęściej diagnozuje się tu zużycie szczotek węglowych, które stale ścierają się o komutator wirnika. Co nadmiernie wyeksploatowanych części należą również tulejki i łożyska, których wyrobienie się skutkuje nadmiernym luzem na wirniku. Kłopot mogą Stanowić również uszkodzenia zębów koła zębatego sprzęgła jednokierunkowego bądź uszkodzenie zespołu sprzęgającego.

Jest to element, który psuje się dość często, z uwagi na fakt, iż podlega systematycznemu zużyciu i starzeniu się. Jako niewielki podzespół, oddziałuje na jednostkę znacznie go przewyższającą, co ma znaczenie dla jego funkcjonowania.

Jak przebiega regeneracja rozrusznika?

Regeneracja rozrusznika opiera się na naprawie bądź wymianie uszkodzonych lub zużytych części. Naprawa ta ma na celu przywrócenie tego elementu do stanu fabrycznego. Konieczny jest jego demontaż oraz zdiagnozowanie przyczyn awarii.

Specjaliści z profesjonalnych punktów napraw, takich jak Serwis samochodowy Przemysława Wróbla, sprawdzają funkcjonowanie włącznika elektromagnetycznego, dokonują niezbędnych pomiarów i ogólnej oceny organoleptycznej. Rozrusznik jest rozbierany na części i oczyszczany. Obudowa jest piaskowana i malowana, zużyte szczotki są wymieniane na nowe.

Komutator wirnika zostaje przetoczony i oszlifowany, co ma na celu jego dopasowanie do nowych szczotek. Wirnik sprawdza się, w celu wykrycia ewentualnego uszkodzenia izolacji lub przerwy w uzwojeniu. Spalenie uzwojenia jest powodem do wymiany całego elementu na nowy.

Serwisant sprawdza luz występujący na tulejkach oraz łożyskach, gdy to konieczne, są one wymieniane na nowe. Sprawdzeniu podlega również stan przekładni planetarnej, mechanizmu sprzęgającego, sprężyn, gwintów i sprzęgła jednokierunkowego. Tam, gdzie to konieczne, umieszcza się smar. Włącznik elektromagnetyczny również jest badany, by sprawdzić, czy podanie napięcia skutkuje prawidłowym działaniem rdzenia. Na koniec rozrusznik jest składany i testowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj